måndag 2 november 2015

Vilken underbar Höstdag , vilka minnen som dyker upp

I dag är det underbart, i dag skulle jag velat gått utmed Strömmen
vid Folkparken  Just sådana här dagar tog min gubbe och jag bussen in till Norrköping. Jag kommer aldrig ifrån mitt " Peking ".

Men i går hände något annat, som värmde mitt hjärta. Jag fick en ny "kusin", jo jag visste att de fanns men vi har aldrig umgåtts.
Jag fick ett mail där det stod, jag tror att Du måste vara Axel och
Weras flicka. Min Mormor och Morfar är hennes Farmor och Farfar. Så var det en bild med på min Mormor och Morfar.
Hon hittade mig tack vare att jag tagit med Kämpestad, där jag
ofta bodde hos min mormor och morfar. Har berättat om den tiden
på bloggen.  Hennes mamma och pappa var de vackraste människor
jag hade sett som barn. Hennes pappa var min mammas bror.
Men hon och jag har aldrig träffats , jo en gång på en kusinträff
Från den träffen var också bild med.
Bilden på den gamla grinden, tog jag med för den påminner lite
om tiden med min mormor och morfar.


. Men på den här stigen har vi vandrat många, många gånger utmed Motala ström. Med en termos kaffe, nu för tiden är det öppet där.

Så här såg  det ut då, massor med Syrener vita och lila runt detta
lilla torp. Här bodde jag på somrarna veckovis. Men nu ät det
omgjort, det ligger ett jättestort hus vid sidan om. Det såg nästan synd ut åt torpet (  larvigt men så tyckte jag ) Tänk om dessa väggar kunde berätta, nej det tror jag inte vore så bra.
Men vad jag undrat över många ggr är,  hur orkade de förr.
Det var en moster till mig som hade detta ett tag, så min man och jag har firat jul där tillsammans med min mamma och pappa med.
det måste ha varit före 1958 för vi var barnlösa. Då i alla fall gick
vi på Julotta i Tåby kyrka. Vilka minnen som kommer upp tack
vare min nya kusin Elisabeth. Tack för det, jag blev jätteglad.
denna bild var med från kusinträffen i det lilla torpet-ja de hade många barn på den tiden, de hade ju ingen tv eller radio, jaa så blev det. De hade bara varandra

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tänk vad internet är bra ibland.
Puss o kram

Nette Cecilia sa...

så trevligt för dig ,kramen Nette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och hitta en ny släkting,
det är bra och blogga.
Fint foto från kusinträffen
Kramar/AM