lördag 14 november 2015

Vad håller De på med ? jo det vet vi men sådant skriver man inte om

 
 
Vilken värld vi lever i , kommer bara att skicka en liten  skrift,
törs inte blanda mig i politiken.
Men mitt barnbarn är i Melbourne just nu, Bali blev ju inställt på grund av Askregn, så de fick inte gå ner där. Askregn då tänker man ju på Island. Flickornas bagage har kommit på villovägar ??
En mycket besviken Martina på sin blogg. På tisdag eventuellt
är de hemma i Sverige igen. Meningen var ju Phuket först, men
där var det monsunregn på gång.
Här vaknade jag kl 02.10 i natt av att någon skrek AJ,
sen en mansröst som förmanade någon. Jag avskyr just
sådant, vet inte vad det var för människor. Det kan ju vara en orolig pappa som hämtat hem sin unge.
När jag ändå var uppe kollade jag på datan om det var något nytt
från de våra.  Men fy sjutton säger jag, nu vet vi ju att det var
De som man misstänkte, som hade ordnat detta. Fredagen den
13/11 kommer man ju aldrig att glömma.
En annan är ju så gammal så man skall ju i alla fall dö, men
våra barn och barnbarn som skall växa upp i detta.
Dotter och måg kommer hem i dag 15,30 enligt SMS.

Och då bliver alla dessa glada når mormor och morfar kommer hem
igen. Ja vi bliver glada resten av släkten också.
Måste bara berätta att här är det underbara dofter som sprider sig
en hel gryta med fin Kalops i, det kommer att smaka det.

 

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Visst är det grymt ute i världen tänk att religionerna ska förorsaka allt detta.Min mormor brukade säga att om det inte fanns religioner så skulle det inte finnas krig . Hoppas dina nära och kära kommer hem ordentligt .Kramen Nette

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Det är en hemsk verklighet. Och detta är tydligen
"bara" början säger man. Man undrar var det ska sluta.
Det var en vacker höstbild på de färgglada träden
vid vattnet, sådant behöver vi nu.
- Ha en fin fortsättning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Eva i Dalarna sa...

Ja usch hela världen tycks full av idioter. Och i religioners namn är allt tillåtet tycks det. Man blir så trött på mänskligheten!
Kalops - såå gott !

Mamma C sa...

Ja, fy så hemskt det är det som hänt. Man undrar hur det ska sluta.
Kram på dig

Anonym sa...

Flickorna fick sej en rejäl slutkläm. Moder Natur visade,
att hon har sista ordet. Askregn och monsuner - kan inte göra
nåt åt sånt.
Nu måste dom väl vila opp sej efter en så aktiv semester. :)

Ruth i Virginia