onsdag 25 november 2015

Vad blev det för mat idag? Paltbröd som blev Lutfisk, men det var gott

Jaa, inte doftade det Stekt fläsk och Paltbröd inte. Lite
besviken blev jag. Men det varade inte länge, vet Ni vad jag fick, jo jättegod Lutfisk och potatis. Lutfisken är ju inte så god i sig självt om man skall vara ärlig. Men med riktiga kryddor och en god sås till, är det ju en fest måltid.
Vi hade bara vitt Alkoholfritt , men jag fick en öl det
ville jag hellre ha till Lutfisken.
Hon kan så många historier från sina år som Lärarinna
Hon har inte slängt en sak som hon fått från sina skolbarn,
men det har jag berättat förut för Er.
Vi började dagen som vanligt, det blev Sherry i dag och
två kex med god ost på. Efterrätten blev Rabarberspaj
och vispgrädde, vi tager faktiskt kaffe till, på en gång.

Sen pratade vi om De som både sköt och saluterade här förra Lördagskvällen.., Mycket märkligt i dessa tider med alla som skjuter runt omkring överallt. Det var väl någon 50 åring som fick "spel ", så gör man inte tycker jag. Det var inte upplyst speciellt någon stans. Man har liksom blivit lite känsligare efter allt som varit.
Hon berömde min balkong, med de lysande kvistarna på.
Jag talade ju om då att jag haft " Lilljul " , därför ligger
lag lite tidigare än förr. Jag tittade ut innan jag satte mig
med bloggen. Massor med tända Ljusstakar i fönstren. Jag
tror folk längtar efter lite Ljus och värme, i denna mörka tid. Det spelar inte mig någon roll, förr var jag jättenoga
med detta. Inte förrän Första Advent , men allt ändras ju
.

Så här är det i fönstret nu med mina  Amaryllisar, det är
roligt att de trivs hos mig.

Denna bak visar jag för Aller-Förlagen som missat min
Svensk Damtidning i dag. Kom inte fram i dag på telefonen,
men tager nya tag i morgon. Det får de bara skicka en extra till mig.
Nu tackar jag för i dag till alla som vet att jag finns, kram
                  från  H A J A N .

1 kommentar:

  1. Jag är lite noga fortfarande, inga tända adventsljusstakar före första advent. Lite tradition får det allt vara.
    Ska åka till Bohuslän i morgon för att fira ett barnbarn som fyller 6 år, ifall jag nu inte hinner in hit igen i helgen så önskar jag dig en fin Första advent!

    SvaraRadera