lördag 21 november 2015

Underbart med, Barn, Barnbarn och Barnbarnsbarn en härlig Lördag

 Så blev det min " Braiga " dag i dag. Storfrämmande skall jag säga. De kom hela gänget, barn och barnbarn och lilla Axel,
då bliver gammelmormor glad.
Kan tala om att det var solosång i dag, Midnatt råder ,tyst det är i husen. Tänk vad fort de lär sig allt dessa små .Tipp tapp, tippetapp..
Jag fick både Blommor, Doftpinnar och en jättesnygg Shoppingbag
från Spanien. Alltid roligt med paket hur gammal man än är.


Lilla Axel berättade för sin kompis Orvar , hur god brödskivan är
som han håller i handen. Det var sådan tur för Orvar att Axel tappade en liten smula från skivan.

Rätt som det var säger Axel, nu vill jag gå hem till Morfar,
det lät så härligt. Så roligt för min måg att ligga så bra till
bland alla barnbarn. Jaa bättre morfar och mormor kan de inte ha.
Axel sov ett tag när de kom, så det hann vi med också.
När mina gäster gick hem så fixade jag lite lunch, det blev så gott
jag åt Fläsk-karre`kotletter och stekt potatis till.
Tack gode gud för potatisen ,hörde med Martina att i Australien
var det mest ris som serverades till kötträtter.
 Vill hälsa särskilt till Ewa i Dalarna och Ruth i Virginia samt till Tummelisa  tack för alla trevliga ord till mig.  Jag önskar er Alla en trevlig Lördag det  hälsar Hajan till Er..

8 kommentarer:

  1. Så fin dag för dig ,alltid fint med dom nära och kära hos sig .Här snöar det så hela världen ser ut som en maräng ,trevlig fortsättning på helgen Nette

    SvaraRadera
  2. Ja tack gode gud för potatisen! Du har rätt. Jag tycker mycket om ris men inte till alla rätter. Tack snälla du för dina kommentarer hos mig!! :) Jag är dålig på att kommentera hos andra de få gånger jag läser andras bloggar. Har kommit av mig med det. Numera är det mest instagram som gäller. Tror det blivit så för rätt många. Jag ser att folk läser hos mig men skriver inget. Jag gör ju likadant. Det är jobbigt att skriva från mobilen och datorn sitter jag inte så ofta vid.

    Ha det så bra!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lördag Du haft idag med barn och barnbarn. Alltid trevligt med besök.
    Jag har varit och köpt mig en amaryllis och några hyacinter idag. Älskar hyacinter, men tycker bäst om vita.
    Vi har en ganska hektisk tillvaro just nu. Håller på att tömma mina svärföräldrars hus som de bott i över 70 år. De har nu flyttat till ett äldreboende, svärmor klarade inte att vara själv med svärfar längre. De bodde hemma länge ändå 96 och 94 år gamla bodde de i eget hus. Vi har hjälpt dem de senaste tio åren. Nu har de tillsyn dygnet om och det känns tryggare för oss också.
    Men, nu ska huset säljas och tömmas på inredning. Ett hus med både källare, vind och garage. Tar sin lilla tid....
    Idag vilar vi.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Tack själv för en trevlig stund med gofika och lite prat. Huset blev nästan fullt när vi kom hem från dig.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. - Halloj i Peking.
    - Vilken härlig lördag du fick. Med så
    mycket besök av nära och kära. Tror de tycker
    det är trevligt att komma hem till dig.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  6. Såå mysigt Hajan! Visst är detvärdefullt med sin familj ♥ Hoppas du får en fin söndag,jag har kommit hem från jobb så n u väntar hemmajobb i stället Kraam Gunilla ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken finfin dag! Det är väl största lyckan när alla kommer och man har mysigt tillsammans!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Tänk, så trevligt att ha hela familjen på besök, Hajan!
    Vilket jättegulligt foto på lillknatten och vovven.
    En härlig dag för Hajan, må jag säja. Det är dej väl unt.
    Och tack för att du kommer ihåg mej då och då. Det är
    inte som Henning med direkt svar, men känns gott iaf.

    Mitt barnbarnsbarn var här igår (Lördag). Hon är nästan 7 mån.
    Men hon gillar inte gammelmormor alls, inte än iaf. Möjligtvis
    tar hon i håret på mej men vill INTE att jag håller henne. Det
    ändrar sej säkert, när hon blir äldre och förstår, vilken
    charmerande mormorsmor hon har. :)

    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera