söndag 1 november 2015

Underbara killarna i IFK, vilken MATCH

Eftersom jag väntade gäster till middagen, hade jag pyntat lite ute på balkongen. Men det såg de inte, de var glada att bara vara här. Och jag var glad när de kom, jag hade precis sett matchen klart när de anlände. Den gamla duktiga Fotbollsdomaren, brydde sig inte så mycket över egentligen
hur matchen blev. Han har varit domare på riktigt.
Det verkade som jag menade att han kunde allt.


Jag bjöd på Lax för det går hem hos alla, alla hos mig i alla fall. Sen hade vi glutenfri kladdkaka , Hallon och vispgrädde
till. Kaffe efteråt var det bästa.


Tog ett kort når de traskade ut till sin bil. De bor alltid på Scandic norr när de är här. Förr bodde de hos oss , eller hos
en nära vän till henne. Men när

man bliver gammal är det skönt att klara sig själv.
När mitt främmande åkte till sitt hotell, diskade jag och plockade undan allt. Sen såg jag på NT 24 TV , de hade
utsändning hela tiden från Rådhuset i Norrköping. De skulle
tagas emot där, så 'äntligen kom bussen från Malmö
ca 20,000 st var och tog emot dem. Jag satt till 23,30 ungefär
det var ju lite rörigt, men det dög åt mig.


Så här ser mina Amaryllisar ut nu, de har nästan slagit ut
alla i krukorna. Det är bara en som inte orkade att resa på sig, men vad gör det, De är lika vackra ändå.
Två gånger har jag provat att lägga in "Härliga IFK" skulle
passat så bra. Men oj så dåliga inspelningar, det kunde de
gjort lite nyare.
Tack Ruth och Henning för era kommentarer ,de värmde gott må jag säga.

4 kommentarer:

  1. JA DU MORSAN DET GICK VÄGEN . NU KAN "vi" TITULERA OSS SV.MÄSTARE 2015.
    DET KÄNNS SÅ JÄ_ _ A GÖTT !!
    VAR NERE OCH TOG EMOT PÖJKERA NÄR DE ANLÄNDE !!

    TVÅ MATCHER KVAR BARA AV DENNA SÄSONG U21 PÅ ONSDAG ÄR DET MÅNNE DAGS FÖR GULD NR 2 DÅ. OCH SÅ MÄSTARMÖTET MOT GÖTEBORG PÅ SÖNDAG . LIKA BRA ATT VI VI VINNER DESSA TVÅ MATCHER MED SÅ ÄR SÄSONGEN FULLÄNDAD !!!

    HÖR AV MIG I VECKAN / PELLE.PEKING !!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att vi tog Guldet. Trevlig dag med dina gäster som du hade. Så kul att amaryllisarna rest sig och blommar så vackert nu.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vad synd att de inte såg hur fint du gjort på balkongen men det brukar ju bli så mycket att tänka på och prata om då man träffas så det lätt glöms. Oj vad fint dina amaryllisar blommar redan, men det gör ju inget man kan ju skaffa fler sen Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Grymt kul att Norrköping tog guldet. :-)

    SvaraRadera