söndag 29 november 2015

Trevlig Advent önskar jag alla mina Bloggvänner, här blev det bra

Det blev en jättefin Advent här med, men oj så fort det gick. Min son Per med barnbarnet Martina kom. Det blev ju
en härlig kram som värmer så där gott ni vet.
Hon var lite solbrun ännu , men som hon sa det är fusk i dag. Det finns ju Bruncrem ok då.
Som Ni ser har jag en gammal gås på väggen, ute på
balkongen. Det blev så tomt efter Klockrankan som jag tog
bort här om dagen.
Så här ser hela grejen ut, alla blommor är konstgjorda
har fått dem av min dotter. Visst blev det snyggt.

Jag bjöd på Fläskkarre` i dag, rostade  potatis och grönsaker till. Martina tyckte det var jättegott, sen fick Per
och jag 3 skivor kött var tills i morgon. Martina flyttar hem till sin mamma ett tag nu, innan jobbet i Sälen.
Sen sa Per, jag går upp på vinden och hämtar ett par
Adventsstakar , det är klart att Du skall ha det.
 
Visst hade han rätt det blev ju riktigt snyggt i köksfönstret.
Sen satte vi en i Vardagsrummet med,



Det tycker jag med, men sen skall det upp tillbaka på
vindskontoret, och man vill ju inte vara till besvär.
Sen måste Ni få se min lilla råtta , den gillar jag hon är ful
så hon är söt

Jag har satt henne på en glashylla i mitt skåp i vardagsrummet. 85 år och leker med råttor och nallar, jaa det gör jag. Men det skäms inte jag för.

Det är nog lite Jetleg kvar efter hennes resa. Så skönt att
få gå och lägga sig om man vill, det är ju så det skall vara.
Nu har jag en Lussekatt bredvid mig och en mugg starkt kaffe. Jag har också fått hem saffran och mjöl så jag kan köra igång med det.
Det enda jag väntar på nu är ett inlägg från min dotter,
för där har det bakats pepparkakor och pyntats i 2 dagar.
Där har huset varit fullt med sådana göromål, det är
jobbigt men sådant man aldrig glömmer sen.
Hoppas Ni är nöjda alla, och tack för alla rara kommentarer
hos mig.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu har vi pysslat klart och huset är tomt igen. Bara gubben och jag som myser med en glögg nu innan vi ska hoppa i tunnan. Inte en ljusstake har kommit fram här ännu. Men det är ju en dag i morgon med.
Puss och kram på dig

Anonym sa...

Men va fint du har det, Hajan!
Dina stora ljusstakar i fönstren är ju helt enkelt strålande. :)
Tyvärr har inte husen här fönsterbrädor, så man har ingenting att
sätta varken blommor eller ljusstakar på.

Julkransen är jättefin. Kanske det är Akka från Kebnekaise som
satt sej däri? :)

Regn, rusk och rysligt (frysligt) väder hos mej.
Tänker på alla hemlösa. Måste var hemskt att inte veta
var man ska lägga huvudet på kvällen. Jag är SÅ tacksam för vad jag har.
Gonattkram från

Ruth i Virginia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint besök du hade, roligt att hon
är hemma nu ett tag. Och nog blir det
mysigt med adventsstakar, lyser så fint
i dina fönster nu.
Kramar/AM

Bitte sa...

Det var bra att sonen hämtade ljusstakarna, det gjorde han nog så gärna. Det blir så mysigt med alla ljusstakar och stjärnor i fönstren också! Förstår om barnbarnet fortfarande har lite jetlag, för man blir rätt trött i efterhand av såna långresor, även fast man får uppleva mycket.

Jag tycker julråttan var söt! :-)

Ja, det verkar som att man pysslade mycket förr i tiden inför jul, gjorde sitt eget julgranspynt och så vidare. Mamma har kvar både saker hon själv gjort som liten, men även sånt som mormor och gammmelmormor har gjort! Jag minns när jag var liten, det var så roligt att titta på alla gamla smällkarameller och sköra julgranskulor. Man hade flaggspel i granen och änglahår runt julgransljusen :-). Det var lite annat då, för precis som du skriver har många knappt tid att fira jul nuförtiden.

Många kramar
Bitte

Maria sa...

Det är klart du skall ha ljusstakar i fönstren, tror inte någon känner sig besvärad av att du ber om hjälp. Imorgon skall jag få en ny spis då kan julbaket börja. Varje jul gör jag ett pepparkakshus så det får bli ett i år också. Nu skall jag åka till jobbet, du får ha en go dag.
Kramen

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så fint det blev med dina ljusstakar, vilken tur att han hämtade dom till dig!
Härligt med besök, låter gott det som du bjöd på. Så söt hon är, flickan där i soffan, är det ditt äventyrliga barnbarn?

Kramar Anncathrine

Gry Karlsen sa...

Så fint du har pyntet!
Kjempefint i vinduet ditt!
Jeg ønsker deg en riktig god førjulstid!
Klem fra Gry :)