måndag 9 november 2015

Så har vi Måndag igen

Ja så var det Match igen, IFK Göteborg var här för det sista
mötet detta år. Och det höll, våra blåvita pojkar vann stort.
Men fy så ruggigt försökte kolla om min son var med på
någon bild. Gråkallt till tusen, men är man intresserad , då
finns det inget dåligt väder. Han kom lite tidigare än vanligt till mig, han hade ju lovat hjälpa mig med  gardinuppsättning, när min dotter var på semester.
Det blev ju lite Jul-likt med en gång. Allt för mina
junta flickor som kommer hit. Ha,ha flickor vi har alla fyllt 84 och 2 st 85 år. Grabben och jag åt Kycklingfile`n . tänk
kyckling och Lax kan man alltid lita på.
Enligt NT så orsakade inte Freja så mycket trassel hos oss. Fast
utryckningar hade de fått gjort, och strömlöst blev det för en del.
Det är så mycket med vädrets makter nu för tiden som inte jag
gillar.

Vi har ju vår egen Rulle i Norrköping, undrar om inte han skulle
behöva höja skatten lite, för hur skall det eljest gå ihop sig.
Tänker på Hemtjänst och flyktingar. De lovar runt men håller tunt.
Jaa, jag vet att klockan bara är 01,54, men är man inte trött, så är
man inte. Var tvungen och kolla på allt beröm angående IFK, men
måste ju säga killen i Göteborgslaget som fick en varning för
knuff i ryggen, den knuffen såg väl bara domaren.
Det var lite funderingar efter helgen, Fars dag och allt. jag hade inte
talat om det, men när min son kom hade han redan varit där och
tänt ett ljus i alla fall. Det var omtänksamt tycker jag.
Nu får det vara bra för i dag, natti, natti

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Nu har du nog somnat hoppas jag, själv har jag vandrat runt som en brandvakt, snurrat i sängen tills att både lakan och täcket fick nog, så jag klev upp igen och slängde in lite värkstillande piller. Och så hamnade jag framför datorn en stund och kom på att jag ju inte tittat in till dig på ett tag. Läser dina inlägg och sen liksom bara går jag ut ur din blogg utan att prata lite med dig.
Fy på mig.
Du är så duktig och jag blir så glad när jag läser hos dig , du planerar för Lilla-Jul för dina väninnor, så himlans roligt att ni har varann och ta vara på det också.
Tycker allt att ni skulle piffa upp er för en kväll och ta färdtjänst ut till krogen och sitta där och smutta på ett glas vin.
Tänk så mycket många uppslag du skulle få till din blogg...hahahaha
Och vad roligt ni skulle ha, ja det har ni ju ändå,för ni sitter nog säkert och pratar mycket roligt under era "seanser"....

Tror jag skrivit det förr, men jag skulle vilja vara som dig och Ruth Virginia när jag är i eran ålder. Ni verkar så härliga. Vet ju säkert att ni har era krämpor och ondar, det har vi ju alla att dras med, men ni har humöret och så datorn. Attans bara att vi inte får Ruth att öppna en blogg. Förresten jag och Rantafar har ju funderingar på att adoptera Ruth, ja inte som barn då, för det får räcka med dom tre vi har, nej vi vill adoptera hon som vårt barnbarn!!!

04:43 undrar om jag vågar trotsa det arma lakanet och täcket en stund till, kanske mina "knarkpiller" har lenat kropphelvetet från lite av värken....
Förlåt mina svordomar men det är en ohejdad vana hos mig !!!

Skall smyga ut tyst, tyst, ur din blogg så att jag inte väcker dig.

Tjing,tjing från Rantamor...tass,tass och vink.

Eva i Dalarna sa...

Jag tycker som Rantamor,det är så härligt att läsa din blogg Hajan! Det är så fint med människor som är lite till åren komna,som ändå fortsätter att leva liksom, träffa vänner och göra saker. Genom mitt jobb på ett äldreboende ser jag så många som är tvärtemot - de vill inget längre. Så du piggar upp mig! Och Ruth i Virginia verkar vara som du. Heja er!
Önskar dig en trevlig vecka nu!

Mamma C sa...

Ha en fin och bra måndag nu. Hoppas vädret är lite bättre idag.
Puss o kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmm, ja, IFK Göteborg var hos er.....och jag som är från västkusten kommenterar inte det mer. Det svider, vet du. För IFK Göteborg är ju faktiskt bäst.....harkel! Men det är roligt, må bäste man vinna, men visst är det kul!
Gå inte ut och blås bort idag, här blåser som bara den!
Agneta kram