onsdag 11 november 2015

Onsdagen som bara försvann, men vad vi kan prata


Tisdagskvällen , ville prova om det blev snyggt med de
små ljusbollarna runt skåpet. Det blev det, verkligen
skulle ju glänsa lite för min middagsgäst.
Onsdagen började inte bra, somnade om och sov alldeles för länge. Det är inget bra för mig, det bliver stannation då.
Det hade varit bättre att skriva det bliver stopp då,
stannation blev ett nytt ord, ha, ha där ser man.
Jag skulle ju tina upp Rödspättorna, till middagen. 
Nu blev det lite stressigt, som tur var så hade jag skalat
potatisen på tisdagskvällen.
Klockan 11,00 ses vi redan , för att smutta lite och prata.
Då skall ju maten vara klar också.
Det blev som vanligt ostkex men ingen Madeira i dag
jag valde Rose till istället , och några extra ostkuber.
Jag gjorde fint mos med både ägg och vispgrädde,
vispade med elvispen så det blev riktigt poröst.
Det var nio st Rödstättor i påsen, fyra i vanlig storlek +
5 st små, jaa det fick väl gå, vad gör man ?
Jag stekte spättorna i Grahamsmjöl , enligt Recept . nu.
Jösses nu var klockan redan 10,00 . Tyvärr glömde jag  kameran för att visa rätten. Det blev så snyggt.
Gjorde stora rosor av moset i den eldfasta formen, sen
satte jag in den i 200 grader, ca 10 minuter tills det blev lite ljusbrun färg på topparna. kl 10,50 lade jag de
stekta spättorna i mitten i formen. Hur kunde jag glömma
att visa Er. Det fick stå i ugnen med folio om , men då
hade jag bara 100 grader förstås. Min gäst gick hem
16,10, men då hade vi druckit kaffe och ätit
kladdkaka med grädde och mos på. Det har jag berättat förut, jag köper alltid den Glutenfria kladdkakan,
Jag tycker den är jättegod. När jag hade diskat lade jag mig en stund, sen gick jag upp och gjorde mig ett par goda
mackor med Spätta och grönt på. Hade bara gott kaffe till.
Då äntligen kom jag ihåg Kameran, de var jättegoda
skall jag tala om. I morgon får jag inte försova mig
då kommer Färdtjänst redan 08,30 och hämtar mig, då
skall jag till Vårdcentralen för besök hos doktorn,
Kära Goda Gud var med så de inte hittar på några dumheter. Du skall icke vara orolig tyckte jag att jag hörde en röst. Det håller vi tummarna för.

3 kommentarer:

Tummelisa sa...

Du är så duktig med allting. Blir så sugen när Du pratar om vad Du lagar och äter. Länge sedan vi hade spätta här.
Roligt med middagssällskap, och någon att prata med. Ni verkar ha så trevligt. Hoppas det går bra hos doktorn, men Du verkar vara så pigg?
Ha nu en fortsatt fin vecka! Här fortsätter jag att jobba på, men längtar till advent. Älskar jul med allt vad det innebär, men tiden före är bäst tycker jag.
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Vilken dag du hade igår. Men tråkigt när det blir en dålig start med försovning. Men du hinner ju allt ändå med bravur. Går bra i dag hos doktorn.
Puss o kram

Ölandsvindar sa...

Jaha! Ännu en festdag där uppe hos dig. I dag kommer det ett par damer hit på kaffe och äppelkaka under eftermiddagen men några rusdrycker blir det nog inte. Men hallå Kerstin...du har ju både portvin och likör i källaren. Snåla inte nu! Ja, vid närmare eftertanke kan jag nog bjuda damerna på varsitt glas av något. Bra för både blodomlopp och själen.
Kram, kram från Kerstin