fredag 27 november 2015

Nu är det dags att tända våra ljus, Advents.ljusen förstås

Och det gör vi i sällskap med Downton Abbeys personal.
Grevar, Butlar och betjänter, och inte förglömma flickorna
i köksregionen. De kommer att sakna detta själva, berättade de i morse på Svt, Varje år i Februari möttes de
och författaren till serien bestämde då vad som skulle hända. Kan ni tänka Er att i Kina har den slagit till ordentligt. De talade om att de har börjat att skaffa sig Butlar även privat. De var mest populära i USA, de har ju inget sådant där, varken Kungahus eller Butlar.
I går kom min dotter och måg, för att fixa till lite med min
data. Min måg är jätteduktig att fixa till saker när det
gäller datan. Han ringde ett par samtal till glädje för mig,
jag tjänade ekonomiskt på detta.
Det var en bra dag i går,



Ringde också till min Frissa  och frågade om ett hembesök.
Hon skulle återkomma i dag om när hon hade någon tid.
Hon har inte klippt ,mig sen i våras, så då förstår ni att det
behövs lite ansning. Eftersom jag klippt mig själv ett par ggr. Nu behövs det verkligen, experthjälp, hua mig..

I dag skall jag ta Lax till middag, nu är det länge sen, så
det skall bli riktigt gott.  På Söndag kommer min son och dotter, är det riktigt säkert det sade ju jag. För förra gången åkte hon i väg till sin bror i Göteborg.
Det är klart det var roligare, det förstår jag så väl.
De skall få Stek och rostade grönsaker och potatis till.
Martina lovade att de skulle handla åt mig på Söndag.
Det jag väntar först är " På Spåret " , vilken underbar
tävling det är. Det bliver många goda skratt.

Många skratt blev det på "femman" i går


Det var Carina Berg och Meltzer som var i farten, väldigt roligt program med bra gäster och så.
Tv Nörd som jag är så såg jag först när någon tävlar på
fyran, då gällde det gamla ting. Det var Reene" Nybergs
program, de kan gå hem med en halv million , Om de gissar rätt, det gjorde inte de i går men 50.000:-  blev det att taga med sig
Nu har jag berättat färdigt, hej då säger Hajan.










6 kommentarer:

  1. Det låter som händelserika dagar hos dig! Kul när det ordnar sig och blir bättre! För datan måste man ha och är den fix och färdig och alert och inte så dyr så är det mycket bättre.
    Kul med besök också!
    Och frissan, tänk, när man fått ordning på håret känns allting så mycket lättare och roligare! Jag har klippt luggen med nageltång sist, det var på semestern och hade ingen sax med! Det gick det också!
    Hoppas du har bättre väder än vi har här! Det stormar och regnar och idag kunde jag inte få upp ögonen förrän vid middagstid! Inte hunden eller katterna heller, alla sover fortfarande!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej Hajan!

    Tänkte jag skulle börja se Downtown Abbey fån början..
    Alla pratar om den serien!! låter som du har fullt upp du Hi hi
    Här blir det inte många knop i kväll,varit o ränt på stan,det är ju Blackfriday :)))) Kram o trevlig helg fån Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag önskar mig också en egen butler, det har jag gjort i många år nu :-). Jag skulle vilja ha en sån som mr Carson ? i Downton Abbey, eller Anthony Hopkins i sin roll som butler i Återstoden av dagen. En äldre distinkt herre som är artig och belevad och bjuder mig på afternoon tea när jag kommer hem från jobbet :-). Nåja, drömma går ju ;-).

    Jag hade tänkt börja adventspyssla ikväll, men orkar nog inte så mycket. Jag får börja i morgon i stället, kanske har jag några nytagna adventsbilder att visa på bloggen på söndag.

    Ha en fin helg och första advent!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  4. Downton Abbey är alltför komplicerat för mej;
    kan inte hålla reda på alla människor i huset.

    Såg din kommentar hos Henning. Ja, kramp i benen
    händer ibland, och det kan göra väldigt ont. Tur
    nog gick det över ganska snabbt för mej, så jag
    kunde somna igen.

    Har haft en underbar varm höstdag här, och jag
    jobbade på min voluntärloppis tre timmar på eftermiddagen. Kul!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  5. Hej Hajan!Ja nu är stakarna framme och stjärnorna här också! Bytt är bytt heter det med Renee.Bra program tycker jag,säkert väldans svårt att välja:)
    Ja frissan är snart dags för mig igen,eller i mitten på december rättare sagt..Tack för raderna hos mig fina du ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. - Halloj i Peking.
    - Det händer alltid så mycket trevliga saker uppe hos dig.
    Men det är väl så att den som förtjänar det, får det också.
    Skönt att det ordnade sig med datorn.
    Klippningen sköter jag själv. Men det är ju ganska lätt när
    man har bestämt sig för 7 mm längd. Då är det lika enkelt som att köra dammsugaren.
    Här regnar det idag. Men jag står inne och bakar saffransbullar i värmen.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera