tisdag 17 november 2015

Nästa träff bliver i Januari 2016

Det är inte mina blommor, lånat på Google. Ja så kom mina vänner
för en sista träff detta år. Att jag tog med Hyasinterna beror på att
det doftar Jul inne då. Själv har jag lite svårt för dem, nosen rinner
och ögonen med.
Kan tala om det enda som inte blev bra, var Broccoligratängen.
En av mina vänner sa, det skall man inte äta, om man äter Varan.
Tydligen åt alla Varan ha,ha , måste erkänna jag gillade inte den heller. Slängde allt innehåll , inte min smak.

Vi började med Glöggen för Året, den var god, vi hade pepparkakor till den.
Sen hade vi som alla andra Skinka, Janssons, Inlagd sill,
Köttbullar och Prinskorv. Öl och Julmust att dricka till.
De tyckte jag hade fint på Balkongbordet, nackdelen var ju
att det var så soligt, så det var ogjort egentligen med alla ljus.
Har lite kvar i alla fall, tills jul träffar och liknande.
Jag hade gjort bakelser av rulltårta till kaffet. Det gillade de alla tre,
Kivi på den ena sorten, konserverade Päron på den andra.
Det var ingen fara för Varanet, tydligen. Har varit inne i vardagsrummet, för att kolla matchen Danmark.Sverige, men det
är mycket prat innan.
Väldigt högljutt också, det är mycket öl i omlopp. Inte bara hos
mig tydligen. Tänk att vi varit tillsammans se
 i 60 år, med medgång och motgång. Men vi har haft mycket trevligt, och vilka fina
handarbeten vi gjort under årens lopp. Det var så på den tiden när
vi var unga. Bröllopslakanen, man nästan tävlade om vem som
broderat mest hål. Vilka sängöverkast vi virkade till alla barn och
barnbarn. Jobbigt men oj så roligt.
Vi är ju runt 85 år allesammans, vi får se hur länge det går.
nu slutar jag, för nu vill jag se matchen,  God natt och tack för i dag.


3 kommentarer:

  1. En riktig lyckad dag då förutom gratängen ;). Här kollar vi på matchen också. Men just nu är det paus.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Så fina tanter. Och du är finast!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så roligt att ni träffats och umgåtts i så många år! Ojojo så roligt!
    Och så gott det låter, broccoligratäng som är så gott också, så synd.
    Bakelserna blir man allt lite sugen på...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera