torsdag 5 november 2015

Morgonstund har guld i mun



 JUst nu känner jag mig så här, väldigt trött. Det har varit
en lång dag. Den började redan ´natten till i dag.
När min klockradio visade 0,00 då var jag uppe, tog mig
en Muffins och ett glas mjölk. Sen svarade jag på ett mail
då också. Kollar de tiden tror de att jag inte mår så bra.


 
Men jag gick till sängs ett tag, och sov tills klockan var
06,20 ,då vaknade jag igen. Efter tvätt och sådant drog
jag in min frukostvagn till vardagsrummet. Då hade jag både gröt och kaffe med mig in.
Då riktigt jag njuter. Sen ringer vi och talar om för varandra
att vi lever, de samtalen älskar jag, med väninnorna.
Sen blev jag så glad fick se att Dottern bloggat lite,
då bliver jag också glad. Kommenterade hos henne, det värmer alltid.   Sen hade jag vilat färdigt på maten , då blev det fönstertvätt i köket och vardagsrummet.
Så strök jag gardinerna till fönstren i kök och rum.
Eftersom jag har Lilljulen här vill jag ha det lite färdigt
i alla fall.
Efter en snabbdykning i frysen , där jag tog fram lite
Kålpudding och kokte 3 potatisar till. Så himla bra det
är med frysen sen värma upp det i Mikron.  På det ville
jag ha lite nykokt kaffe efter, sonen ringde och kollade
upp en sak hans skulle handla till mig. Han var på
Överskottsbolaget, det är knappt man tror de är så billiga
på en del saker.
 Jag vill mysa till det lite innan "flickorna " kommer hit.
Kom på att jag måste köpa Pepparkakshjärtan, då
vill jag ha Nyåkras de är stora och kryddstarkare än andra.
Det är allt från mig i dag, visst är Ewans råtta söt.
kram från Hajan

 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Nog vaknar vi tidigt här nere tycker vi. Men vid den tiden sover vi om inte grannens hundar gnäller. Du är duktig du vad saker du hinner med. ÖB är en riktig guldgruva ibland.
Kram

Maria sa...

Hejsan igen!
Här sitter jag mitt i natten drickandes mjölk och skriver till dig, borde nog gå å lägga mig. Vad gör det kan sova imorgon är ju ledig. Roligt att se att du har det bra, å så mycket du fått gjort. Martina tycker jag gjorde alldeles rätt att ge sig ut i världen på äventyr men kan ju förstå att du oroar dig lite. Sånt skall man göra när man är ung och kan.
Ha en jätte fin helg/kramen