söndag 15 november 2015

Hon är inte lite tokig, den där Hajan ta fram oss nu

Nej det är ju inte klokt, det är ju långt kvar till Jul. Ja men jag har
hört hon skall ha några andra "käringar " där.
Jag tror jag skrattar ihjäl mig, vilka då? Det är någon gammal junta
hon är med i. Ha, ha  det skall bli intressant.
 Jag förstår att mina gamla tomtar undrar, men så är det i alla fall.

I dag har min son varit hemma och hjälpt till lite, han fick faktiskt griljera skinkan åt mig.
Jag hade köpt en liten helgskinka till "flickorna " kommer på
tisdag, jag tyckte den var lite för salt. Men det tyckte inte Pera
det är ju lite olika, den var ju färdigkokt så den får duga,


I dag hade vi kalops och den var jättegod, precis lagom salt,och
med alla rotfrukter till. Det räckte så han fick med sig hem tills i
morgon. Det blev över till mig med, såsen blev så god med.
I morgon skall han åka upp till Arlanda och möta Martina , hon
bliver hemma då, efter allt som hon upplevt. Bagaget har kommit
till rätta, som väl är. De sista nätterna låg de på Hotell , men där var de tvungna att vara väck kl 12,00, men så är det ju överallt. Men nu var det lång tid att fördriva innan planet skulle gå Det är så konstigt 10 timmar före är de på den sidan jordklotet.
Resan hem tager ca 20 timmar sammanlagt, men de flög ju dit så de vet ju hur jobbigt det är..
Detta var det hela för i dag, i morgon är en annan dag, sen bliver det besök, och det skall ni få reda på i morgon.
Nu går jag till Dowton Abbey och hälsar på ett tag.
Det är min krydda. Tyvärr snart slut för gott.

4 kommentarer:

Bitte sa...

Vad skönt att barnbarnet är hemma igen! Det är alltid lite oroligt när man har släktingar som reser runt i världen, det händer ju dessutom så mycket tråkigt nu. Hon verkar i alla fall ha sett mycket, det var lite synd att de inte kunde landa på Bali, för Bali är en av de vackraste platser jag besökt. Men, det kommer fler tåg! :-) Tur att väskan kom tillrätta också.

Vilken smarrig kalops du gjorde, jag gillar när det är mycket rotsaker i grytan.

Önskar dig en fin kväll!

Många kramar
Bitte

Mamma C sa...

Så gott med kalops. Skönt att bagaget kommit till rätta också för M.
Puss o kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt, då är det junta-träff
idag då, dom kommer gilla din skinka.
Och skönt att Martina kommer hem.
Kramar/AM

Äppelblom sa...

Kalops är gott och så trevligt att träffa flickorna i juntan.
Ja, snart är det jul igen och jag ser att du har tjuvstartat lite.
Må så gott och var rädd om dig när halkan kommer.
Kram Inga