onsdag 25 november 2015

God morgon , god morgon attans God Natt menar jag

Vilket härligt recept jag hittade i går, hos my Tastes ,Äpplekaka i
långpanna. Det är med havregryn , dessa är inte mina. Hittade också Helstekt Ytterfile` som jag måste prova, har två st i frysen.
Vad håller hon på med människan 02,24 , jo hon har varit ute och
vandrat ett tag. Fick nämligen lite kramp, inget farligt mycket
vanligt bland oss äldre människor. Det är bara att komma upp så

det går över.
Mina rara flickor från Hemtjänst var ju här och städade, det
är varannan Tisdag. När de kommer har jag dammat överallt
med Fjädervippa och trasa. I går fick jag bjuda på Pepparkakor
i alla fall. Kors i taket, de är svårbjudna.
När de kom hade jag redan börjat med Äpplekakan, men jag plockade undan det, så diskbänken blev fri. Ville inte vara i vägen.
Ha,ha om åtta timmar skall jag gå till vännen Mary och äta.
Vet att jag får Paltbröd och gott stekfläsk. Det är en trevlig
tradition vi fått med varandra.
Utanför hos mig här nu är det "skitväder" två grader varmt
är temperaturen. Sonen ringde i går och undrade hur jag mådde,
det var flera dagar sen min förra "bloggdag". Då tror de att man
är jättedålig.
Men nu säger jag god natt med Ewans fina klocka det passar
ju utmärkt. För nu går jag och knyter mig ett tag igen.
hälsar Hajan .

3 kommentarer:

  1. Hej, Hajan

    Det är nästan midnatt, och jag ska gå och lägga mej.
    Vi har haft en underbar höstdag - igen! Kyligt med
    solsken. Fortfarande en del löv kvar. Fullmåne, tror jag.

    Jag gör också äppelkaka med havregryn. Strössel med
    havregryn, smör eller margarin plus farinsocker och kanel.
    Man kan lägga i mandel el. andra nötter. MYCKET lättare
    än att göra paj.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Så härligt att dina barn har koll på dig och ser när du bloggat. ..Hoppas du hade en fin dag hos väninnan och att maten smakade bra! Trevligt med såna traditioner..

    SvaraRadera
  3. Hoppas din dag blev toppen när du var bortbjuden på middag.
    Kram

    SvaraRadera