söndag 22 november 2015

Frost och Fullmåne igen, en härlig ensam dag att njuta av.

 I morse var det verkligen kallt, men väldigt vackert. Det var som
snö på garagetaken, men det var bara frost.
Det första jag såg på TV att det hänt en olycka på New Zeeland
det var 7 turister som det hänt något med, och det var svår
terräng att bistå dem. Då tänkte jag så skönt att mitt barnbarn är
hemma. Nej hemma är hon inte hon har varit ett par dagar i Göteborg. Så vi får träffas senare, det är så med ungdomen det
ändras fort. Den 8 december, är det Sälen som gäller.
Vad skönt att man inte är 20 år och måste hinna med allting.

I morse till frukosten tände jag mitt fina ljus, det har jag fått
av en granne som får Svensk Damtidning av mig. Det är så
fiffigt ar det ändrar färg, det blir rosa, grönt och blått.


 Jag har haft det väldigt skönt i dag, sett reprisen på Dawton Abbey
kunde inte koncentrera mig i går. En av mina väninnor som var här
miste sin man i Fredags, så nu är vi alla änkor i den gruppen.
Då var hon så glad att han äntligen var bättre så hon kunde vara med här. Jaa man skall inte räkna ut något egentligen.
Denna underbara serie som man följt i så många år, tyvärr är det

bara ett avsnitt kvar.
Når de var hos Skavlan sist trodde jag inte mina ögon, till vänster
här är hur hon ser ut i serien, till höger är hur hon ser ut i
verkligheten. Om de finge tag i mig, kanske inte jag skulle känna igen mig själv,ha,hi.
NU är Amaryllisarna på gång igen, Cajsa hjälpte mig att ändra lite på mossan i burken, så den andra
börjar också snart igen.
Nej nu är det nog bäst att knyta ihop säcken, det bliver
Frödinge Ostkaka till kväll, så då klara jag mig nog tills i morgon .
Ha det bra, nästa helg är det Advent.
 

5 kommentarer:

  1. Ja, vilken fin dag det blev i dag med. Så sorgligt för din väninna.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Ostkaka-ljuvligt gott. För mig är den tradition på Annandag jul - med vispad grädde och hallonsylt. Men den kan förstås ätas när som helst. ..

    SvaraRadera
  3. Tänk vad det går att göra om en person. Fast själv lyckas jag aldrig, suck!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Så fint ljus som ändrar färg. Och det
    var roligt och se hur Dawton Abbey stjärnan
    ser ut när hon inte är med i serien.
    Ha en fin vecka Hajan
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilket fint ljus, och vilken vacker Madonna. Så tråkigt för din väninna, ja, du har rätt i att man aldrig vet vad som kommer, vad som händer.
    Såg också henne (från Dawton Abbey) hos Skavlan, skulle då aldrig känt igen henne!

    Kramar från Anncathrine

    SvaraRadera