fredag 20 november 2015

Det blev en våt Torsdag, efter besök i Centrum

 
Så grå den var min torsdag denna vecka. Hittade ingen bra bild
utan lånade denna från Google.
Jaa nu ljuger jag, för så här var det inte i går heller, sökte på Morbergs efter bild på hans glögg.  Men då fick jag
denna fina bild. Köpte en flaska Alkoholfri på
Coops, bara flaskan är värd de pengarna. Det 'är sant i alla fall,


Och så här kände jag mig, det är 100% sant, bara att gå rakt över vägen i till Apoteket blev jag så här. Går inte att ha Rullator och paraply samtidigt, Fick en annan frisyr på en gång.
Men sen hade jag tur på Coop, handlades bara bra saker att taga hand om
och lägga in i frysen.

Titta vad jag hittade på Google i dag, Det år 2 jular sen hos mig,
Det är Advent ihop med mina barn, Sen efter disken, bröt jag 2
revben, efter fall . Vilka grejer för mig, och inte minst för mina barn. Visste inte vad jag skulle skriva om i dag, men det ordnade
Google ,tack vare denna bild. Skall försöka att hålla mig oppe på
benen nu. Skulle egentligen bara tala om att jag skåpsöp i går
värmde mig lite glögg till fyrans program  bytt,bytt.
Men då tog jag 2015 glögg, den var god i år.
Solen skiner hos mig i dag.

5 kommentarer:

  1. Haha skåpsöp du, ja det gjorde du rätt i. Har inte hunnit smaka glögg än men snart så.....Ha en fin helg nu, i morgon blir det skidor att titta på, på tvn.

    SvaraRadera
  2. Såg att det kommit ut en ny glögg i år också, tänk att dom hittar en smak till varje år. Undrar vad den smakade i år, men det vet ju du ??
    Vi ha kvar flaskan från i fjol som är alldeles oöppnad, den måste vi ju bara få slut på denna jul å nyår, annars får jag väl spola den, och det vore ju spritmissbruk.
    Hoppas att du får en underbar fredagkväll med lite god mat och dryck till. Här håller jag på att rehaba min rygg, jo det är nog så att det inte bara är reda ryggskott för Rantamor. Jag har ju en stelopererad rygg där dom tagit benbrosk ur mina höfter och fyllt på. Har ju diskar som bara vittrar sönder, så det är väl dags för operation nummer tre, men jag gruvar mig, min op läkare sa att jag skulle dra mig in i det sista för den operationen eftersom jag kommer att bli rätt ofärdig i ryggen efteråt.
    Får bara bita ihop lite ännu ett tag om det bara går.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig dag du fick med din tjejer och god mat åt ni också, så roligt att läsa om era sammankomster, och vad ni gjorde förut när ni träffades. tror ju inte att det handarbetas så mycket nu när tjejer träffas....
    synd också.
    Nu hittar man broderier på loppis för en tia, där någon suttit i månader och broderat så vackert, ingen som uppskattar det idag. Jag brukar bli så där ledsen att jag köper även om jag inte behöver.

    Tjingelingen igen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Ja det regnade inte lite igår. Men idag har det varit kyligt och sol. Vi syns i morgon.
    Puss

    SvaraRadera
  5. Härligt, Hajan! Lite värmande skåpsupa kan vi väl kosta på oss ibland. Glögg vid rätt tillfälle är så gott. Jag har haft med mig en termos med glögg ibland när vi skulle övernatta ute för att lyssna efter nattens alla fåglar. Annars tycker jag nog bäst om den som är spetsad med lite konjak. Inte så söt som en del andra.
    Kram och trevlig helg /Kerstin

    SvaraRadera