tisdag 10 november 2015

Det är knappt man tror sina ögon Bungy Jump

I går kväll efter Fotbollsgalan bläddrade jag litet, vad hittade jag då ? Jo nu har barnbarnet hoppat från Kavarna Bridge , 43 meter
fritt fall på 4 sek. Det är inte lätt att vara Farmor och Mormor det
fanns ju inte på våra kartor när vi växte upp.  Kommer ihåg mitt
barnbarn Sophie, som vandrade på Kebnekaise, eller Martin som åkte bräda på allt. Till och med på Bergsbron i Norrköping.
Theresee kommer jag inte ihåg på sådana äventyr.
Martina är nu i Queen Stone på Nya Zeeland , skall ju vara så

underbart där.

Aldrig, aldrig , en handuk och snöre om fötterna, sen är det bara att hoppa ut. Alla tre flickorna gjorde det.

Hon hade skrivit på sin blogg, farmor får blunda, det är klart
jag inte gjorde. Ny fiken som man är.

Uppfiskad och i Gummibåten , måste känts "skithäftigt".
Vad finns det kvar nu, jaa Månlandning men det hinner de väl inte med denna gång. Alla bilder här har jag tagit från Martinas blogg.

För Sophies del tog den resan hastigt slut, när det gällde Kebnekaise  hennes kamrat råkade så illa ut
för någon olycka, tror till och med att det blev flyg hem för henne.

Sophie fick taga tåget, om jag kommer ihåg rätt.


Det var fritt fall här med, om han åkt i vattnet. När jag fick reda på
det  var när jag målade en tavla av Strykjärnet, och jag ville ha
med räcket på bron i förgrunden. Det vet jag sade han för jag har
åkt på det. Han åkte på den där brädan i trappor och på ledstängerna till andra trappor. Jätteduktig var han.

Det var en glasfotboll för årets bästa "målvakt" det passade visst inte publiken, är det avundsjuka, eller vad tusan är det.
Underbart för den kvinnliga i går, som fått utstå så mycket skit i
flera år. Hittar inte bilden på henne. Lindahl tror jag hon hette.

Sen för 10de gången fick Zlatan sin guldboll, han var ju glad.
Och det kan vi väl unna honom, nej jag hör att några grymtar
lite. Nu får vi hoppas Sverige slår DANMARK. 
Detta skrivet av en mormor-farmor som inte hänger med så
mycket nu för tiden.  Bara klockan bliver 06.00 kliver jag ut i duschen, Så bliver det en ny dag.  

3 kommentarer:

  1. Underbara Hajan!! ja gud då skulle jag nog sk-ta ner mig om jag aldrig gjort det förut:))) Dom är verkligen vågade nu för tiden ungarna!! Hoppas du får en fin dag,jag ska åka till min lille far snart! Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken modig tjej hon är vår lilla Marina. Idag har hon namnsdag med som vår lilla M har.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ojojojojo! Hjälp så modig hon är ditt barnbarn! Skulle inte hoppat där om jag så fått flera miljoner! Vilka häftiga bilder! Kan ju förstå att det är en otrolig upplevelse.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera