tisdag 27 oktober 2015

Skall försöka vara lite munter, men det är jäkligt svårt

Det roligaste i dagens Aftonblad eller Expressen, var om våra
Delfiner. Nu har Amanda träffat dem i Västervik.
Vilken namnsdags present i går.
Eljest kan man bliva mörkrädd, av all annan skit som finns att läsa.

Mitt ena barnbarn år på väg på en 18 dagars resa i Nya Zeeland med något som heter Kivi Expertience , det är bussar som går.
På den här sidan på Jordklotet är det ju de Rosa bussarna som gäller. Hon skrev i går på sin blogg, Vi är redo för Nya Zeeland
att ta landet med storm.
Jag skrattade åt Hemtjänsten i går, de undrade ju om min
dotter och måg kommit fram. Jag svarade jaa det är klart vi
Smsar till varandra. Tycker du inte att det skulle ha varit
roligt att vara med. ?? Nej verkligen inte, med mina
handikapp , och stackars mina barn. Den tiden är förbi känner
ingen längtan efter det.
 
Tänker på resten i dagens tidningar, angående fotbollen, man kan tro det är krig. Denna bild är från min tid som IFKs entusiasmer
, så roligt det var då, visst det var käbbel då med, men på ett

annat vis.
Vi får väl skicka Musse Piggs Halloween bild och
skrämma, de andra fotbollslagen med denna bild.
Nu säger jag Hej , för nu skall jag ha mitt första KAFFE , klockan
har hunnit att bli, 04,57-  Morn,morn
 

4 kommentarer:

  1. God morgon! Oj, vad Du är tidigt uppe. Men, Du kan väl gå och lägga Dig igen. Själv ska jag snart åka till jobbet. Inget jag längtar till, känner mig trött.
    Det är så mörkt nu när man stiger upp. Tycker att mörkret är det värsta. Längtar till pension, men den kanske dröjer om de nu vill höja pensionsåldern...
    Ha det så gott!
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Tittade på klockan 04.04 här i morse. Vi gick och la oss tidigt igår, så då tyckte jag att det var morgon. Men jag somnade om igen.
    Ha en fin dag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Hej Hajan! eftersom din dag började så tidigt,så antar jag att du är trötter nu :)) fy så kallt det var ute nu,kom nyss hem har varit i kväll hos de små brors barnen,herre jesus vilken fart de höll phu!! somnar nog gott sen<natti natti kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Nu är jag hemma igen efter att ha firat syster 70 år. Härligt med lyxig fest på Gondolen i Stockholm med utsikt över hela stan. Vi har också hunnit krama om dotter och barnbarn och se hur det går framåt för vår dotter efter stroken. Nu är det full fart med förberedelserna inför julmässan som börjar på fredag. Ska iväg kl 9 igen! Pust!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera