tisdag 13 oktober 2015

Partay på Östergården hos vår kompis

Strålande sol när vi var på besök hos 85 åringen. Vi var där
alla som finns kvar. Vi skrattade och hade roligt, som man har när

man trivs tillsammans. Vi talade om gamla minnen, egentligen sådana man inte vill bli påmind om.

 
 
Vi hade skrivit verser, eller jag hade gjort det, om lite av varje
jag rappade dem, det blev väldigt uppskattat.
 
 
Vi började med en drink, Päron konjak som vi spädde ut lite.
Sen var det goda kex och olika ostar till, som smakade jättegott.
 
 
Vi hade Västerbottenpaj också som var hur god som helst, den hade
Barbro fixat hem från City Gross. Medan vi åt berättade Barbro
hur dagen var när hon fyllde sina 85 år.
 

Nu sade vi till om kaffe det behövde vi upp på alla goda kex och
ostar.
 
 
När man har trevligt går tiden fort, så även denna gång. Vi sade
till varandra huvudsaken är ju att Barbro trivs på sin plats, nu
när hon inte orkar med längre med sitt föregående liv.
Den som tog dessa bilder var en liten Philipinska som knäppte,
jag blev jätteglad för att få vara med på bild.

Nästa gång vi skall träffas då är det hemma hos mig, jag får börja
tänka, då skall vi ha lite jullikt tycker jag.
Detta får bliva slutet för i dag, jättebra rader och tänkvärda,
tack Google så mycket bra man hittar om man ger sig tid..

                                   H   A  J   A   N.

 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Så kul att ni var med allihopa, och en massa gott blev ni bjudna på också. Konstigt att tiden alltid går så snabbt när man har trevligt.
Kram

Rantamor sa...

Men vilket härligt tjejgäng ni är, heja på er ni är härliga.
Kommer säkert att bli kul när du bjuder hem dom,
och vintern börjar ju närma sig så det är verkligen plats för lite jullikt.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Vilken trevlig dag! Ni tanter ser alla så glada och nöjda ut.
Inget under då ni fick så mycket gott båd´ dryckjom och föda.
Det är kul att träffa gamla bekanta och "dela bekymmer med".

Ja du, det är underligt att andra vet precis hur man ska göra
med ens egna problem och bekymmer. :)
-pärondrickat ni fick, låter väldigt gott-

Ruth i Virignia

Gunillasljusglimtar sa...

Du är ju helt underbar Hajan!! ja hela gänget förstås men tycker så mycket om dina kommentarer hos mig:)) Ja jäklar annåda att man inte ska kunna ha fönstret öppet på nätterna heller snart,spindlar överallt och annat småkryp! Roligt ni hade hos er väninna.Sånt är ju trevligt! Min gamle far har börjat spela FIA med tre väninnor,görkul tycker han:) Kram o gonatt ♥ Gunilla

Anonym sa...

Jag tycker det är så synd, att du inte kan svara direkt på
alla kommentarer du får, som Henning gör på sin blogg.
Kan du ändra din blogg, så samma sak kunde funka för dej?

Ruth i Virignia

Ölandsvindar sa...

Släng er i väggen alla Hollywoodfruar och andra. Här kommer Hajan, partybruden! Jag blir så glad varje gång jag läser din blogg!
Stor kram från mig /Kerstin

Eva i Dalarna sa...

Ja nog blir man glad när man läser din blogg, goa fina Hajan. Tänk att du RAPPADE verserna, du är för härlig!
Och fina fina tanter är ni allihop!

Polargrevinnan sa...

Hej, så mycket hej!
Tack snälla för alla kommentarer och att du bryr dig när det
dröjer för länge innan jag kommer med ett blogginlägg.
Jag har inget särskilt att skylla på, jag har ibland inte haft
tid och lusten att skriva har inte infunnit sig.
Men de flesta kvällar har jag avslutat med att läsa några bloggar.
Så jag hänger med lite grann vad som händer bland bloggvänner.
Det är ovärderligt att ha vänner som man kan ha trevligt tillsammans med.
Vi är fem damer som träffas en gång i månaden. Jag är äldst och de
yngsta är 78 år. Vi har känt varandra i över 50 år och det är väl cirka 30 år som vi träffas regelbundet.
Precis som oss dig så är maten viktig och vi säger att så länge som vi
orkar skall det vara 3-rätters middag. När jag för några år sedan var
rätt krasslig så blev det halvfabrikat. Det finns mycket gott i butikerna.
Det skrivs så mycket i tidningarna att halvfabrikaten inte är så nyttiga.
Kanske är det så men att äta någon gång kan inte vara så farligt. Men
det är dyrt att köpa sig bekvämlighet.
Hälsa dina vänner att det gäller att hålla igång och ni ser ut att göra
det. Och ett gott skratt förlänger livet
Jag är gräsänka i kväll. Nu har jag kommit i gång med datorn.
Det blir kanske ett inlägg. Mitt barnbarn har fått en liten flicka. Kanske något att visa. Ja, något skall det bli ikväll.
Ha det bra.
Kram Viola

Katta sa...

Så himla trevligt ni verkar ha det, det är mer fart på er än på mig kan jag säga :) Ha en fin dag, kram Katta

Änglarum sa...

Hej!vilka ladys :) och vilken trevlig träff..jag har då tappat stinget gällande bloggen,men kommer nog hänga kvar lite till,tycker ju egentligen det är roligt hi hi..ha det gott vännen <kram Jessica