måndag 5 oktober 2015

Min underbara Måndag , med trevliga besök.....

 
 

Nu är det måndag, och då står alltid frukostbordet och väntar på
de som brukar komma på Grötfrukost. Det har blivit så att min
dotter och jag träffas då på tu man hand. Men i dag blev vi flera.
Mitt barnbarn kom och hade med sig lilla Axel, jättemysigt jag

blev så glad. De ville inte ha gröt, det hade de redan ätit hemma hos sig, men kaffe drack vi tillsammans.

Och vi hade Kanelbullar också förstås.
Axel ville att Orvar skulle smaka också vi satt och pratade, sen
rätt som det var hade Axel varit efter sina skor och nu ville han ut.
All den här svampen hade Axel plockat själv, enligt honom.
Men jag tror ju att han kanske haft lite hjälp i alla fall.
Nu var det bara att gå ut, underbart väder, kanske lite svalare men
härligt ändå. Nu bar det iväg till Lekparken och pröva allt som finns där.
 

Gammelmormor har ingen bil, men Axel fick åka med i alla fall.
Gammis har ju en Rullator och det gick rätt så bra. Men det
är klart det var ju inte så länge, det är ju så med de små.

Jaa jag fick ju svamp av dem, och Axel fick en jättesöt Råtta
av mig. Så vi bytte nog rätt bra med varandra.

När vi gick förbi ett hus så vajade IFK flagan högst upp på en
balkong, då hjälpte min dotter mig att fotografera  detta. Skönt att
se den mot den blåa himlen. Denna lilla Råtta får föreställa den
som Axel fick av mig. Det var så gott när vi gick där i Lekparken,
rätt som det var så sjöng Axel lite Emils visor.
Dessa två bilder kom i morse från Australien, mitt barnbarn
var ute tidigt för att kolla det var ju så vackert vid
Soluppgången där. Så snyggt hon fångat solen med sin hand.
Det var allt ifrån mig i dag, och jag också fick en skön promenad
tack vare mitt besök.


  


6 kommentarer:

  1. Bra att Axel kan åka på din rullator,
    dom brukar gilla allt med hjul på.
    Och mysigt med dina grötfrukostar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Tack för en härlig förmiddag hos dig. Ta oss en promenad får vi göra fler gånger när jag kommer till dig.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Så roligt du haft det idag! Man blir så glad av att träffa barnen och deras barn. Och du har ju barnens barnbarn också, så långt har jag inte kommit än.
    Fina bilder på soluppgången!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med besök! Lilla Axel är så söt.Kan tänka att det var roligt att få åka på din rullator!
    Vilken fantastiskt bild, med handen och soluppgången från ditt barnbarn.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag och vilket trevligt besök! Så bra att du kunde erbjuda Axel skjuts... och så snällt att du fick hans trattkantareller :)
    Ha en fin dag allra bästa Hajan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag ser att Flaggan vajar så grann.
    Tre våningar upp minsann.
    Högre går ju inte att nå.
    Och om tre omgångar överst de stå.

    Att jag talar om de Vita o Blå med Stjärnan på Brösten.
    Sveriges bästa lag som förgyller denna Hösten.
    Snart vi får fira med Buller o Bong.
    Efter en lång o slitsam säsong.

    Snart de får lyfta första priset.
    Och göra lång näsa åt de som band riset.
    Om det nu inte skulle bliva så.
    Så kom de Topp tre och det är rätt bra ändå.

    Heja Kamrater Vita & Blå . En Gång Snok Alltid Snok / Pelle-Peking !!

    SvaraRadera