torsdag 1 oktober 2015

Lite av varje som förhöjer värdet på dagen, lugnt och skönt

I dag har varit en skön dag, ingen stress, mailat till några som man
inte hunnit med ibland. Fått mail från min son för vi talade om den stora
tidsskillnaden nu till Australien. De är nio timmar före oss, så där är det redan fredag för ett bra tag sen.
Gjorde en falsk "Janssons Frestelse " i dag. Kasslern var ju så billig
så jag gjorde en gratäng av det. Till middag i dag hade jag
en Ärtkorv, det blev god soppa men lite för salt, men det får jag skylla mig själv för.
Så har jag fixat i ett par skåp, det var väldans rörigt bliver så
när man plockar in efter tvätt osv. Tänkte på en sak i kväll eftersom jag alltid har haft månsken in på mig. Månen orkar nog inte

längre att stråla som den har gjort ett tag. Alltså ingen måne nu.
. Sätter in en bild på barnbarnet och hennes kompisar när de
landade i London för ett Planbyte. 3 glada tjejer som skall till den fjärde i gänget som har bott redan niomånader i Australien.
Hoppas de får en underbar tid där, det önskar jag av hela hjärtat.
Jaa, så har ju Bonde söker fru börjat, tänk att anmäla sig så där,
det måste ju vara lite kymigt. Lite blyga var väl en del, men det var
förvånads värt så lätt de hade att hitta nästan rätt på en gång.
Det är en härlig samling , lite larvigt men jag tycker det är
lättsamt att titta på.
I kväll var sista Landgång, Tack Anne Lundberg för det var en
trevlig omgång även den här gången.
Det är något visst med Västkustbor i alla fall, tycker jag.
I morgon skall jag plinga till min dotter, och höra hur hon har det.
I kväll var det Östnytt då fick vi se när de tog Tjuvfiskare. Det var
Vätternkräftor som de hade tagit. De ville väl fira lite som avslutning på något, men nu blev de av med både spö och kräftor.
 
Sätter in denna bild som en liten tröst, den heter "skaldjursfrossa"
håll till godo.    Natti, natti säger Hajan.

6 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Bonde söker fru ser jag också på. Lättsamt som du säger.
I helgen reser vi till Bohuslän för att umgås med barn och barnbarn. Önskar dig en trevlig helg! Hörde du förresten att tv ska sända den nya prinsens dop? Det blir mysigt tycker jag!

Ölandsvindar sa...

Framåt kvällen tror jag att jag ska norpa något från ditt skaldjursfat. Har en skvätt vitt vin kvar efter gästerna i helgen som gick. Men nu blev det havregrynsgröt innan vi ska iväg en sväng och handla lite nödvändiga saker.
Kram från mig /Kerstin

Snäckskalsdalen. sa...

Javisst är det trevligt med en lite öppnare påve!
Du lagar så god mat jämt! Fast jag sitter här med min lunch blir jag sugen på din falska Janson!
Och tjejerna kommer att ha det kalasbra i Australien, sommar och allt som det är där nu, men det kan vara kokhett också, men det bryr sig nog inte unga tjejer om! Så roligt att dom åker och hälsar på sin kompis!
Ja, bönderna har jag tittat på i år, det är så lustigt att man verkligen gör tv av partnerletandet! Får vi se sen om det blir nåt av det!
Kramar

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag missade Bonde i onsdags men kanske inte missade nåt då? Hahahaha,du skriver så roligt Hajan!! DET lättar minsann upp tycker jag..HÄR r det halvt storm idag,lite trevligt när det blåser omkull massa stolar och dyligt!! Ha en fin fredag vännen min ♥ Gunilla

Anonym sa...

Hoppar Bonde sätter på Fru denna säsong följer min dotters resa istället. Det ger mig mer !!!

Vill ni följa något spännande så följ upplösningen i Fotbollsallsvenskan ........... Det är dramatik på hög nivå !!

Ses på Söndag Morsan / Pelle-Peking !!

Mamma C sa...

Följer ju inte bonde serien. Har inte gjort det på flera år. Tycker att din falska grej ser jättegod ut.
Kram