söndag 4 oktober 2015

Kycklingfile och ugnsbakad Potatis och Grönsaker

I går hade jag en härlig dag, men litet jobbig. Jag fixade själv bort
mina Pelargoner . Allt går ju om man vill och jag hade hela dagen på mig. Hiss också som väl är, för det blev 3 vändor ner med
jord och växterna. Tog reda på tre pelargoner och satte om dem, så får vi se, det var så mycket knopp på dem.
Kunde ju inte slänga Hibiskusen heller , så det blev snyggt i
rumsfönstret. De får stå kvar så länge De behagar eljest är det ju
bara att kasta.

 Jag tyckte det blev jättemysigt där ute, man förgyller så gott man
kan. Det är alltid roligt. I  dag har sonen varit hemma hos sin
gamla morsa, då blev morsan glad. Så är det bara med oss
gamlingar att man älskar sina barn över allt annat.

Jag stekte kycklingfileerna i går och provåt, jättegoda var de.  Sen ugnsbakade

vi potatis, morötter och en stor gul lök. 3 vitlöksklyftor fick gå med också.

 

Pera var med och hjälpte till och rörde i grytorna.

En suck blev det här, morsan och kameran. Men han vet ju att
jag arbetar med min blogg, så han sa inget. På tal om det tack
Ewa som är i Bohuslän, och Ann uppe i Vilhelmina, och
Henning i Oskarshamn. någon Irene som skrev så rart.
Tummelisa i Östergötland. Man bliver ju så
jätteglad över kommentarerna. Ni har ju ingen blogg tyvärr.


Vilken underbar dag det varit, Per visade vilka fina bilder han
tagit med sin mobil, på de vackra solnedgångarna som varit nu.
uppe vid Vilbergen,  Det ser inte jag härifrån.

Nu har jag också firat Kanelbullens dag, och en god kopp stark
Zoega Mellanrost. Många tycker att Zoega är för starkt , men jag
vill att det skall smaka kaffe. Ja smaken är som baken två delad.
Nu skall jag kolla på Fotboll, vi får se hur det går.
17,30 börjar det.  Ha en bra avslutning på veckan nu.
I morgon om allt går som det ska , kommer min dotter
och vi äter frukost tillsammans.
PS. Norrköping-Häcken   3-1 .DS    Skönt ett tag

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Alltid lika gott hos dig man blir ju sådär så att snålvattnet rinner .Men all del ,jag gjorde en Italiensk gryta på älgkött idag ,en sådan som kokar flera timmar med kryddor och vitlök.Till det hade vi kokt potatis och smörslungade morötter ..Nästa helg börjar älgjakten så då får jag äta vad jag vill när jag vill .Ha en fin vecka ,Nette

Mamma C sa...

En bra söndag du haft och en massa gott ni har ätit. Så duktig du varit och röjt allt själv på balkongen. Klart jag kommer i morgon.
Puss o kram

Äppelblom sa...

Hej Bästa Hajan!
Nu tror jag att jag är på väg in i bloggvärlden igen. Det blir ju en annan årstid nu och mer tid inne istället för i trädgården. Idag har jag varit ute i 2 timmar och grejat med att städa i rabatter och ta in blommor som jag vill spara. Sedan är det alla leriga krukor som ska tvättas, torkas och ställas in.
Det blev kallt om händerna för sjövattnet har blivit ganska kallt nu.
När jag kom in värmde jag mig med överbliven spagetti och köttfärssås, så nu känns det okej igen.
Så fint du har gjort på din balkong. Tror jag måste börja fixa min altan - blev lite sugen när jag såg vad du gjort.
Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
Kram Inga