måndag 12 oktober 2015

Inför Morgondagen , träffa gamla juntan igen

Ja i morgon skall vi på Party, nästan som förr. Jag litar inte på det
förrän jag sett det. Det har blivit så mycket bakslag för oss .
Färdtjänst hämtar mig 11,30 och de två andra kommer med buss
från Norrköping.
 Jag har skrivit verser i dag till 85 åringen vi skall fira. Men kära
nån vad det kan vara svårt ibland. Skall bli spännande att se detta
äldreboende där hon bor nu. Min pappa har bott där, men han trivdes aldrig riktigt bra. Han var en pigg 94 åring, och de som var där då, var inte så pigga.
Min man bodde också på ett sådant boende straxt intill detta
han trivdes så bra, jag tyckte det var så tråkigt att vi inte kunde

bo tillsammans längre, vi som hade det så bra , men så är livet.
Jag ringde i dag och sade ifrån om städningen, eftersom jag
skall vara borta. Men så klämmiga de är de kommer på onsdag och städar istället. Sen på Torsdag har jag också beställt skjuts
måste iväg och handla lite till helgen.
Något annat roligt på gång, Göteborgarna kommer nu
i stället för på Allhelgona, de bor inte hos mig, men vi äter ihop och har trevligt.
Det är lite så där för han har Gluten, men det brukar ordna sig
det finns ju så mycket bra varor nu, Glutenfria.
Ja då vet ni vad jag sysslat med i dag, och vad jag skall syssla
med i morgon. Då sticker jag och rullatorn i väg på fest.
 

2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Åh jag hoppas ni hade jättetrevligt på partyt....

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att åka på party ! Önskar dej en fin och härlig tisdag .Kram Rita