fredag 16 oktober 2015

I dag bär det av igen, var ? på Partaj försås

God morgon på er, lägger in ett litet inlägg, så det inte bliver för
långt uppehåll. Jag skall iväg på middag hos Goda Vänner.
Skall tillbaka till verkligheten, ha, ha så drastiskt är det inte.
Men Mars 1951 bodde jag där med min gubbe "nygifta "  och allt.
Vi hade som ett "dockskåp" i mina ögon. Vi hyrde av en kompis till
min man och hans underbara mamma. Kompisen är 87 år och har huset själv nu.

Tager med kameran så får vi se hur värdfolket tycker om det.

Ett livstecken från Martina , De har varit på en Ö , som
heter Fraser Island, i 3 dagar. 
 
Jag googlade på det, så mycket konstigt det finns där borta.
 
Så  ett livtecken från barnbarnet i Australien värmde gott. Backpackers som De heter
och som lever som de gör nu.  Här springer Martina
"för vind och våg" passar ju bra för detta collage. Nu har de varit på
en Ö , där det var svårt att få kontakt med övriga världen..
Där upplevde hon lite av varje , med sin pappa och mamma har hon mobilkontakt, men det är svårt talade min son om, det bliver ju sådan fördröjning. Ungefär som man ser på TV , man undrar ju ibland varför svarar de inte.
Nej kära vänner, tack till Er som inte har en egen blogg och
ingen mailadress heller. Ruth Du ville jag skulle ha som Henning
att jag svarar på en gång. Det måste jag tala med barnen om, jag
trivs med min blogg som den är. Alla som jag skriver till och som
skriver till mig, bliver ju jag överlycklig för.  Sen behöver ju inte
alla som jag, skriva en novell till alla, Det räcker med ett tack.
men jag har inte så mycket annat för mig, så hoppas Ni står ut,
Nu kommer det mer på Lördag eller Söndag.
Ha det gott önskar Hajan.....

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha det toppen idag nu.
Puss o kram till dig.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Man borde ju skicka ut en Paparazzifotograf som höll
koll på alla dina utflykter.
Inte konstigt att barnbarnet reser jorden runt. Hon
måste ju ha fått det i blodet....:o)
- Ha en bra avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)