onsdag 28 oktober 2015

Grattis lilla vän, mitt första barnbarn fyller år i dag



Så fina Tulpanerna är jag fick av min dotter och måg, 20 st nya
för året. I dag är en speciell dag, 31 år sen jag äntligen blev en
riktig mormor. Alla mina väninnor hade varit det länge. En av dem
sade också, det är nog ingen av oss som talat så mycket om detta,
innan det var fött. Men roligt var det, och en glad "skit" blev hon.
Här har jag en annan bild på barnbarn och inte att förglömma lilla
Theresee, som jag fick på köpet, Bonus barnbarn kan man säga.
Här saknas Martin, och lilla Martina . Ni är inte glömda men i dag är det Sophies dag.
När lilla Axel var här nu förra lördagen ville han rita ,han är ju 2 år
nu. men han ritade en Lastbil, och den har jag sparat.
Visst ser väl ni också, chauffören som kör, hjulen på bilen med.
Tänk 2 år och ritar så bra, den skall sparas.
När Martina tog Studenten, fick hon alla teckningar hon gjort till
mig  under barnaåren som varit. Hoppas hon sparar det och visar
sina ev, barn en gång.


Axel hos Gammalmormor i lördags, i ritartagen det var då bilen
fixades till. Nu lägger jag på locket för i dag.
HALLÅ  LILLA  RUTH I  VIRGINIA , HAR DU GJORT
SLUT MED MIG ???  SAKNAR DINA ROLIGA INLÄGG.

6 kommentarer:

  1. Oh, mormor, det är allt speciellt det! Gratulerar damen gör jag också! Och lille Axel är ju för söt och självklart ser jag lastbil och chaufför och hela rubbet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Då är ditt första barnbarn lika gammal som min yngsta dotter, hon fyller 31 i december. Ja, tiden går. Och visst är det fantastiskt att vara mormor!
    Ovanligt duktig att rita för sin ålder är han allt, den söta lilla Axel!

    Nej,nej, du snyltar inte, det är alltid lika roligt när du kikar in till mig och jag blir alltid så glad för dina kommentarer.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Inte har vi glömt att skickat ett grattis till vår lilla S idag. Klart man ser att det är en lastbil på bilden.
    Kramis på dig.

    SvaraRadera
  4. Min äldsta dotter är 31 år - som ditt äldsta barnbarn. Mitt äldsta barnbarn är 6 år. Visst är det härligt med barnbarn!
    Härliga tulpaner!

    SvaraRadera
  5. Grattis till barnbarnet! Kul är det med barn o barnbarn minsann! Klart man ser lastbilen:).Jo du har rätt Hajan! Bilden påBirgit har varit inne för några veckor sen.Nu är hon svårt sjuk igen så därför blev det så.Ska hälsa på henne på lördag ♥ Kram på dig Hajan! Gunilla

    SvaraRadera
  6. Grattis till den lille!
    Hoppas och önskar dej en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera