lördag 24 oktober 2015

En underbar Lördag, blandat med lite vemod

I dag var det avskedets dag, det är nästan det för jämnan nu.
Nu är det semester på gång igen, Spanien 3 veckor. I dag hade
mågen med sig fina tulpaner, nu är det redan dags för dem igen.
Ett av mina barnbarn är i Kärlekens stad Paris, Grattis säger jag.

Det andra barnbarnet är i Sydney , har varit och kollat på Operahuset.
 
 
Där gick de också på bio i 2,5 timmar för att vila benen och
festa lite.
Här sitter de med en varsin Hallowen bag, och äter lite med.
Sen hade jag Storfrämmande här också, Axel och Orvar
Det var barnvaktsjobb på gång, på så vis får jag träffa dem också.
Axel har redan bett att få penna och block för att rita , och det
gjorde han verkligen.
Lilla Orwar ville ha lite närkontakt och det får han så gärna.

Morfar och Axel lagade gammelmormors rullator. Eftersom T arbetar på Blomsteraffär fanns det med lite av varje.
4 st Vildvuxna Amaryllis, De har växt åt fel håll, men har jag tur
så bliver de bra, när jag får vända dem några ggr efter ljusets väg.
Jag måste också ta in dem om det bliver för kallt ute på balkongen.
Den här korgen har jag på en Pedistal , den är full med siden.
blommor som jag fick. Azaleor 3 st , det köper jag aldrig har väldigt svårt för dem. När min man levde fick han minst 10 st
varge jul av nöjda Hyresgäster, kanske det är därför jag inte klarar
dem. Men dessa är ju konstgjorda så det måste jag väl klara.
Sen hade de köpt Julglöggen den för i år 99:- kostar den. men
jag skall ju snart ha den gamla juntan här.
I morgon kommer sonen hem ett tag, vi skall äta tillsammans, sen
är det brått in till Parken och Matchen. Nu håller jag tummarna
för mitt lag. Så synd att inte min gubbe lever som älskade dem.
Jaa jag vet det var en dum kommentar, men jag bara kände så.
Önskar er alla en bra söndag . Det går åt att önska det, för fy
vilken underlig tid och värd vi lever i, jag tycker det är förfärligt..
Lycka till nu alla som har något för sig, resa eller så,
kram från    H A J A N.


 

4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig lördagsförmiddag hos dig.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det händer mycket omkring dig hela tiden tycker jag.det är väl roligt. Fin bild på dig och hunden!

    SvaraRadera
  3. Hej Hajan! tack för hälsningen :) oj så mycket skoj de dina är ute på..resa är skoj..nu får vi hoppas resan mot våren går fort!!gillar inte vinter o mörker något vidare :( ha det gott<3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  4. - Halloj i Peking.
    - Grattis till segern !
    En riktigt bra match med snygga mål.
    Nu bara en match kvar. Hoppas det blir en klang
    och jubelföreställning även nästa helg.
    - Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera