lördag 31 oktober 2015

En kall och grå dag i går, men i dag kanske vi får glädjas

I går var det en riktigt grå dag , som passade in för vårt ärende vid
Minneslunden. Det var bara tre stycken ,där vi var, men på den stora kyrkogården var det fler besökare.

Vi hade med Gravljus som vi tände, det kändes lite skönt att vi
varit där. Min gubbe var så noga med den dagen själv för andras räkning.
Hittade en sådan vacker bild från Åbacka och 5.öresbron. Den ligger så fint i den fina Folkparken.
Den passade så bra för övergången till IFKs Norrköpings dag
jag önskar dem lycka till, alla gör ju så gott de kan.

Önskar av hela mitt hjärta att det skall gå vägen. Mina gäster
kommer precis när Matcherna går på tv4.  Jag tror de får äta i
vardagsrummet, eller kanske bara desserten, jag har ju bara ett
stort bord och det är ju i köket. De har själva fått bestämma tiderna
för besöket.Vi får se, vi möts nog fler ggr, känner jag på mig.
Nu lägger jag mig en liten stund till, hälsar Hajan.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha en fin och bra dag idag. Spännande med matchen, hoppas det går vägen för dom.
Vi ska snart gå upp på marknaden och handla lite grönt.
Kram

Blommiga Rutan sa...

Hej! Fick en konstig kommentar från dig som jag tror det var meningen att du skulle skicka till dörr nr 11 ( som är namn på en blogg.)
Vet inte om hon skickat samma kommentar till dig som till mig , eller om du bara såg hennes kommentar på min blogg och trodde att det var till dig ? Ja, det är ju lätt att blanda ihop alla dessa bloggar och kommentarer . Men jag har koll på att det är ditt barnbarn som är på resa och jag har inte skrivit grattis till dottern.
Massor av kramar till dig och en fin Allahelgonahelg.
Hälsningar Anncathrine Blommiga Rutan

G:a Affären sa...

Det brukar vara så vackert på kyrkogårdarna vid den här helgen. Så många som ser om sina gravar och tänder ljus. Så har även jag gjort.
Hoppas du får en fin Alla Helgons Helg!
Kramar /Cia

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Guldstaden.
- Stort Grattis till GULDET !
Vilken match och vilken dramatik.
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Anonym sa...

Grattis till oss! VÅRT lag vann. :)
Vinstkram!

Ruth i Virginia

Anonym sa...

SM GULD SM GULD SM GULD !!!