söndag 18 oktober 2015

Downton Abbey , Äntligen tillbaka i rutan

Äntligen, vad jag har väntat på denna serie. Så bra de har fått
ihop det. Det är 5 år vi följt detta. Det är bara en gång förut , jag
varit så här bunden av något. Det var " Herrskap och Tjänstefolk "
Det vi vet är ju att det bara är på låtsas, men hämtat hur det var

på den tiden.
 
Så bra de är allesammans, lika bra historier om alla, inte minst om
kökspersonalen.

Det hade ju varit bättre att dessa två slog sina påsar tillsammans.
Det var ju två premiärer till i går " Så mycket bättre" på 4an
och Calle Moreus på Svt1. Tack för att Sven Bertil Taub är
med i Så mycket bättre i år. Tyckte synd lite åt Nicklas Strömstedt
i går, Det var något som saknades, jag tyckte Sven Bertil var
bäst i går i det programmet.
Det var en härlig stämning hos Moreus som vanligt.
Jag såg inte klart det på 4an, så jag skall väl inte uttala mig om det.
Men jag undrar vilken planet denna Miriam har levt på, kan
man vara så ovetande om allt, eller spelar hon det också.
I dag kommer min son vi skall ha Skinksteken till middag.
Gud bevara min frys, det är toppen. Jag gjorde en ny Äpplepaj
i går som blev jättegod. Skriver in receptet i morgon här.
 
Tack dotra min, för Du hittade till min blogg,och välkommen
nästa helg, med glöggen.
Klockan är 05,00 , nu går jag och lägger mig ett tag till.
kram från Hajan
 
 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj, hittade hit idag med ;)
Nu ska vi ut och röja lite i trädgården.
Vi såg inget på tv igår eftersom vi var bortbjudna.
Kramis på dig

Nette Cecilia sa...

Tittade också Downton igår har inte tittat alla år men visst är det intressant att följa med hur det var förr i världen .Ser att du har Livet på Vestergård i din blogglista ,det är väldigt intressant att följa med hennes rapporter från Afrika från så kallad mänsklig nivå. Så mycket bättre tittade ja på men jag tyckte Miriam var bäst hon har i mitt tycke en jättefin röst.Idag ska vi äta något som jag inte ätit förut , vildsvinskött, så få se hur det smakar ,kramen Nette

Anonym sa...

Tack för idag , maten smakade bra (som alltid) .
Blev lite fotboll på eftermiddagen och nu blir det Solsidan , Hellenius och så Bron och i morgon är det Måndag igen.

Ta hand om dig så höres vi av i veckan / Sonen