söndag 11 oktober 2015

AUSTRALIEN koll , och BARNDOP

I morse när jag var uppe var klockan 02,40,då  tänkte jag undrar om
mitt barnbarn i Australien är vaken. Så bra de bodde vid en ny ort
Surfers hette det. Det ligger också vid kusten. Men så hade hon skrivit till sin pappa eller mamma , skicka en varm jacka för de
skall ju till Nya Zeeland snart och där hade det kommit lite snö.
Jag skojade med henne och sa det går inte jag skall på Prins dop i dag. Hon svarade att det var mest skoj från henne. Men jag slog
upp orten på Google , och snö kan det komma i december,
De klarar nog av detta med, 3 glada tjejer som har det bra tillsammans.

 
Ja, så var det där med dopet, det var lite kaos ett tag för
Leonor var inte still en minut, hon ville varken sitta i
mammas eller pappas knä, Hon dansade framför altarstolen.
Det gjorde väl inget, men sen sprang hon iväg , aja baja nu hade
Nicolas napp försvunnit också. den hitta kungens syster på golvet,
Plötsligt kom lilla Estelle med en napp antagligen den som
tog hand om lilla Leonor. Det var en gosskör och en operasångare
som stod på en läktare och sjöng. Då reste Chris och Madelaine
på sig, och skulle gå ut. Då kom hon på att det var inte utgångsmarschen.
 
 

Så meddelade ärkebiskopen Artje att så här ser den lilla prinsen ut
och hans namn är Nicolas Paul Gustav. Så fick han en Orden av kungen med, då provade han sina röst resurser igen. Kraken han
lät som en fiskmås faktiskt. Läste i kvällspressen , att den som räddade hela dopet var lilla Estelle.
Ja nu skall det bliva kväller här med, men jag måste göra några
verser till 85 åringen vi skall till på Tisdag.  Men först skall jag
se Parlamentet på 4an, det tycker jag är så roligt.
Förmodligen kommer nog dopet med där också
Partiledardebatten på 2an får vi inte missa heller. Ha det bra alla
önskar Hajan.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg inte på något dop för vi har jobbat som bara den här hemma.
kramis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag såg dopet och det var lite extra livat, jag fick känslan av att de inte övat så noggrant. När det sen är barn med blir det lite spännande.
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Missade barndopet då vi var strömlösa här, vad än jag skulle göra istället var omöjligt utan ström. Som en sådan enkel sak som att spola på toaletten! Vi har eget vatten här i byn.
Så du har barnbarn i Australien...min dotter bor där och kommer hem till jul. Äntligen! Och hon har med sig sin man som ska få uppleva snö för första gången. Det blir spännande!
Önskar dig en fin start på nya veckan!

Kram /Cia

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga tjejer!
Tänk så roligt dom har, träffar massor av människor och får se så jättemycket!
Jag har alltid hävdat att ungdomar ska ut i världen och se sig omkring, det är nyttigt, man lär sig massor och det förbrödrar, ökar förståelsen mellan olika människor.
Såg en snutt av dopet, mest intressant är väl att se alla fina klänningar! Den lille killen skrev så mycket han orkade! Det såg jag också!
Agneta kram

eva i dalarna sa...

Såg också dopet. Söta små ungar!

Blogger sa...

Did you consider exchanging with the most recommended Bitcoin exchange company - YoBit.