tisdag 20 oktober 2015

Alla meddelanden var ju ej på topp, men hoppet lever

Nu är det under havsytan som gäller, på andra sidan Jordklotet, Ni
förstår så spännande det är. Man måste prova på allt, lyckliga dem
som kan det. Då tänker jag min stolle på alla andra som bara vandrar, och ingen stans har ett slut på denna väg.. Men skulle inte för allt i 
 världen säga det till mitt barnbarn. Som har väntat och sparat för denna resa så länge. Önskar dem all den glädje de känner, var sak
har sin gång. Denna ö heter WHITE Sunday. Tror jag redan berättat
det.
Alla får bo i sådana hus, alla Backpackers . Alla får en hjälm också
för det blåser ner Kokosnötter från Palmerna, och det kan ju bli skador för livet utan det. Nu skall de till  Nya Zeland jag har varit lite
för tidigt ute. Per tyckte det var så skönt att se varandra när de talar
med varandra. Här hemma är det som vanligt , jag har haft en som
grejat med min spisel i dag. Så nu kan jag baka igen , skönt det
är lite dumt, hela världen rasade samman, ingen spisel.
Hur skulle vi klara något som Philipinerna gör just nu, inget finns ju kvar, Där blåser allt bort. Här rasar hela världen för en äpplekakas skull.
Det var någon som sparat sina Pelargoner och hoppas de klarar sig.
>Jag slängde mina , men så värkte till i bröstroten
och så satte jag om dem i andra krukor..
Det blev så fint tycker jag, utanför ser ni Trebjörkar som vuxit ihop till en. Den som spar han har.Kunde inte kasta dem i alla fall.
Detta vackra glas var med vinsten från Blommiga rutan. En underbar doft har det
Tände alla dem när jag sade till grannen att komma ner och fika.,
Vi ser inte varandra så ofta, hon gör precis som jag gjorde åker och
hälsar på sin make som inte kan vara hemma längre.
Tack särskilt till Tummelisa och Ewa i Dalarna, Tack alla som
kommenterat hos mig. När jag skall kommentera hos Dig Anki på Bildbloggen
så försvinner rutan att skriva i. Ville gratulera till din nya kamera,
ha,ha skulle jag hålla min under vattenytan Så skulle det inte bliva något. Det är ju fantastiskt , nu skall jag dricka mitt kaffe, det
doftar väldigt mycket(glömde att jag satte på det) gott skall det bli.

Det tråkiga är att det är det datum för min mans bortgång 2012,
kan inte fatta att det är 3 år sen.
 

5 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej! Åhhhh så roligt och spännande hon har det på sin resa, ditt barnbarn.
Dina pelargoner ser ju väldigt fina ut, det var allt en riktig tur att du inte kastade dom!
Så roligt att du tycker om doften .
Den där äppelkakan som du skrev om i förra inlägget, oj så gott det lät! Den måste jag prova att göra .
Kramar till dig
Anncathrine

Mamma C sa...

Tänk så fort tiden går. Känns inte som om det skulle vara 3 år.
Kram på dig.
Ha det så bra i morgon.

Gunillasljusglimtar sa...

Det var ju inte kul att han gick bort samma dag som jag föddes för 57 år sen...Kommer ihåg när du åkte till honom o hälsade på! Åh spännande med resan ditt barnbarn gör! Hjälm mot nötter,det du:) Kram på dig ♥ Gunilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken spännande resa ditt barnbarn är ute på. Nya Zeeland skulle jag vilja åka till. Vilken vacker färg dina pelargoner har, tur att du planterade om dem så du kan njuta av dem en stund till.
Kram,
Regina

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Inte ska man slänga Pelargonerna nu. Mina brukar
blomma ute på balkongerna till februari. Sen är det
dags för komposten. Sen är det bara att köpa några
nya i maj.
Jag ska heja på Norrköping i morgon. Hoppas de kan avgöra guldstriden på hemmaplan, i morgon kväll.
- Ha en fortsatt trevlig helg !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)