onsdag 30 september 2015

Skolmjölkens dag i dag, det är många dagar nu






DET ÄR  SKOLMJÖLKENS  DAG I DAG  ENLIGT SVT
.




Det kan man gå i gång på faktiskt, tänk vad det kan hjälpa många.
 Ja igår var Svenskarna jätteduktiga att samla in. Ja inte mjölk
men pengar till flyktinghjälpen. 40.000000 miljoner det var ju
bra, Underhållningen var ju bra med,
Men bäst tyckte jag Professor Rosling var, vilken talare. Philip och Fredrik är inga talare, de är skrikare. Det är
otroligt vad de gapar, nästan lite oförskämda ibland. Jaa jag
vet att jag är ensam om den åsikten , men tycka får man väl göra.
Var ute i kuvösen i morse, och plockade bland mina blommor. Har ju inte så fina vyer som Ni. Men jag tycker så mycket om den.
 
Krysantemerna börjar gå mot slutet, men de får duga ett tag till.
För de är ju nyköpta nere på Coop, men så kan det ju vara ibland.
Jag fick ju ingen städning i går, i dag kom det en liten Fia ja
hon heter det. Jag har lite tid över vill du ha den. Det behövs inte
sa jag, men hon tog fram dammsugaren och körde till och
med på Balkongen. Så glad jag blev , så nu är det klart med golvtorkning också. Hon till och med undrade om jag ville
att hon tog luckorna i köket. Men det hade vi gjort när sotaren var här i  förra veckan.

Jag tyckte Callancho  blev så bra med min lilla kamera i dag.
vilka fina små blommor det är.

Stafsjö-cyklamen  den är så grann den med.
Tänkte på mitt barnbarn i dag på förmiddagen är de i Australien,
på sin resa. Läste på hennes blogg, men där är bara bilderna från London dör de mellanlandade. Tre glada och förväntansfulla tjejer.
Ha det gott, vi hörs snart igen.


 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja det är många dagar som är döpta till både det ena och andra nu för tiden. Vackert på din lilla kuvös.
Kramis

Gunillasljusglimtar sa...

Jag gillar inet heller fredrik o philip så det så!! Vackra blommor du har o snäll hemtjänst som gör det lilla extra! Kramis Gunilla ♥

hemma hos lilla mej sa...

Tänk att det finns så många dagar som är döpta till det ena och andra ! Så mycket fina blommor du har och snäll hemtjänst som gör det lilla extra .Ha nu en skön kväll .Höstkramar Rita

Anonym sa...

Håller helt med dig ang Filip o Fredrik, värst av allt är när de är med i På Spåret för då går det inte att undgå dem. Annars ser jag nogsamt till att undvika dem.
Hälsar Irene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är mycket som fått en egen dag.
Och det blommar så fint på din balkong,
du pysslar om dina blommor bra.
Kramar/AM

Blommiga Rutan sa...

Godkväll!
Vilka fina blommor på din "kuvös", ser väldigt mysigt ut, det har du ju visar förut . Ja, professor Rosling är jätterolig att lyssna på.
Ja du, kaffedag, kanelbullens dag o jag vet inte allt, men det här med mjölken var faktiskt bra !

Kika in hos mig om du vill, har en liten utmaning där.
Kramar Anncathrine