onsdag 2 september 2015

September färger , år det höst nu , kanske,

I kväll bestämde Hemtjänsten och jag, nu är det höst. Det
var jag som började, vi tittade ut genom fönstret.
Då sade vi, jädrar så mycket Rönnbär det är i år.

Men det kan ju bli lite Brittsommar också.
Ja vi får se. i dag har varit en jättetrevlig dag, med gott

sällskap och mycket prat, då trivs Hajan.
I dag hade jag min granne på mat, jag bjöd på Ytterfile`
Det blev så gott, det är inte ofta värdinnan tycker det.
Men jag tyckte det blev toppen.
Först hade jag gjort Breton kex, med ost och Paprika på.
Vi hade Madeira till, ha,ha så bra det gifter sig med varandra. Jag låter som Fritjofsson på 4an.

 
Jag hade gjort potatisklytor till Ytterfile`n . de blev också så bra, ibland brukar jag få för mycket matoilja
men i dag var det perfekt. Potatisen blev lagom knaprig. Sen fuskade jag och gjorde " Blå bands Bearnaise " den är toppen. Till maten hade grannen Loka och jag hade Sofieros goda öl.
I dag bjöd inte jag på efterrätt, utan hade gjort goda
bakelser på sockerkaka, med vispgrädde och
Blåbär och Hallon på. Det tog vi och gott starkt
kaffe till. I dag fick jag en present av henne, det var
en flaska CIF.  Nej det dricker man inte, det har man till sin diskbänk.  När jag var hos henne sist frågade
jag vad har Du gjort med diskbänken ? Den var så himla blank och fin. Sen sökte jag den i vår Konsum
men den fanns inte då i alla fall. Så hon hade köpt mig en flaska på Villys. Prova får ni se, jättebra

tycker jag.

Hon sade innan hon gick hem att det var det godaste
mat hon fått på länge. Då bliver man jätteglad.


slutar med en bild på kompisen som älskar Sparris och
fick plocka de som var kvar, för att suga på.
Innan vi skildes i dag tog vi en var sin Marinella drink och
pratade av oss, En trevlig dag att lägga till samlingarna.

10 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Du är för go, skriver alltid så uppmuntrande och rart till mig. TACK kära vän!
Så härligt att det blev en trevlig och god middag för dig och din väninna.
Du undrar hur jag orkar med min trädgård, men är det något man tycker är roligt så orkar man mycket.
Ha det nu så bra, här skiner solen på oss idag men för min del blir det inte så mycket trädgårdsarbete, nej det skall bli städning men det kommer gå fort för det är så tråkigt.
Ha det gott vännen!
Kram Raina

Tummelisa sa...

Vilken härlig middag, och härlig kompis Du har.
Nu är vi hemma igen. Det var väldigt varmt på Rhodos. På dagarna orkade man inget mer än att bada i poolen eller havet. Men, det var skönt att byta miljö ett tag. Det blev så sorgligt och tomt hemma efter hunden.
Men vet Du, vi har skaffat oss en ny liten hundvalp sedan vi kom hem. Ännu en liten långhårig dvärgtaxvalp, men en tik denna gång. Hoppas verkligen hon får vara frisk och leva i många år. Det blev så tomt för min man som är hemma utan hund.
Men vi märker att vi är äldre nu, det är ganska jobbigt att uppfostra en liten valp, och att gå ut med den hela tiden för att lära den vara torr inne.
Nu arbetar jag igen, ingen semester förrän i februari.
Ha det så gott, Ni verkar alltid ha det så trevligt kompisen och Du.
Kram Tummelisa

Anki sa...

Vilken kalasmiddag! Ser så gott ut och det är nästan så jag dreglar när jag läser din målande text!
Önskar dig en fin dag!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är otrolig, alltid så god mat
och roliga bjudningar ofta. Inte
konstigt att din granne ser glad ut.
Och nog är det höst, det känns i
luften.
Kramar/AM

Rost och rädisor sa...

Vad mysigt ni verkar ha det på era middagar. Din kompis skulle jag vilja se i en reklamfilm för nåt, kanske för sparris! Urnsygg med blusen som matchar ögonen så fint.
Allt gott
Anette

Mamma C sa...

Tycker det är så härligt med era träffar och hur trevligt ni har det. Kul när gästerna är mätta och belåtna också.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Ja det är fantastiskt vilka härliga måltider du bjuder på,och så trevligt ni har det.
Jag har städat skåp idag.....roligare kan man ha..men ibland behövs det ju. I morgon blir det sovmorgon för i helgen väntar två nätters jobb o det är skönt med lite vila innan.
Önskar dig en trevlig helg!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Vad trevligt ni gör för er. Och vilken
kanonrestaurang. Det ser verkligen gott
ut.
Här tittar precis solen fram efter en regnig morgon.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig en fin helg
kram Rosa

Snäckskalsdalen. sa...

Jomenvisst är det lite höst alltid! Rönnbären är röda och luften annorlunda.
Sådana där bradagar är fina att samla på!
Agneta kram
och tack för din snälla kommentar hos mig!