lördag 5 september 2015

Så länge skutan kan gå , så länge hjärtat kan slå, Happy Birthday


Så fick vi fira min måg , som fyllde jämna år , med pompa
och ståt. Som det skall vara på ett riktigt kalas.
När vi kom hade det redan varit gäster där. Vi kom ju
när de jobbat klart och blivit lediga. Jag fick skjuts med
son och barnbarn.


Det sjöngs så det stod härliga till, av både stora och små.
Han hade väckts av sin fru på morgonen, med ett glas
Champagne och en god och fin bakelse. Jo jag tackar jag
det var inga dåliga grejer.
Min dotter kan det där med både mat och bakning.
Det var gångbord med allt emellan himmel och jord att välja på.
 
 
 
 
Jag älskar Melonerna av alla de slag, mums, mums.



Drickbart fanns ju i alla valörer också, det var bara att
välja. Hm jag tog öl, som vanligt det räcker för mig.
Axel satt med sin mamma och pappa, där vankades det
glasspinnar också.

 
När skall jag ha den här på mig undrade födelsedagsbarnet,
Han fick ju en luva från IFK Norrköping.
 
 
Axel undrade också vad Morfar håller på med, han fick en ju
"luvan" med IFKs emblem på, den skall Du ha på matcherna
när det börjar att bliva kallt, fick han till svar.
Äntligen kom han med på bild, ha , ha ja bild och bild.

Tänkte på Yalla, Yalla  från Rosengård när jag såg allt
min dotter gjort, olika spätt med kött, mycket gott.
 
En gullig bild på Julia och Martina som vi skall till nu på
torsdag den 10/9 då fyller hon 20 år. Det blev snabba ryck,
det är ju så att Martina sticker till Australien sen också.
Det är inte många dagar att välja på, jag hänger bara med,
har inte mycket att välja på.





Orvar var lite nyfiken också, det är mycket på gång i dag.


Vad tråkig gammeltanten blivit då, inget att smaka bara en tom assiett att slicka på. Förr var hon mera givmild, det var förr det.

Wilmer är en riktigt duktig kille att sjunga, i morgon på Söndag
skall han bliva med i en grupp som skall sjunga. Hoppas han inte bliver för blyg bara, det är en sak att sjunga för de man känner.
Det är bara att önska Lycka till.
 


Jag sade just till min son, jag måste ta ett foto på Ölandstoken, det var ju bra sade han. Den skall tagas bort
jag har lovat och hjälpt dem med det. Den får bliva avslutningen på detta inlägg, det är ju en jättelång häck?
Den som lever får se,  hälsar Hajan.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Så mycket bilder du knäppte. Jag tog inte några alls.
Kram

Rantamor sa...

Kul med kalas.
Jag å Rantafar var också på fest idag när Colin fyllde nio år, ja han fyllde ju igår men vi firade idag.
Trevligt.

Tjingelingen från Rantamor.

Blommiga Rutan sa...

Ser att det var en härlig födelsedagsfest! Och så mycket gott, blir hungrig som bara den nu...
Sååå söta dom är alla barnen.

Kramar från
Anncathrine

Fågel Blå sa...

Åhhh vilken fest!
Ser härligt ut!
Kram Kathrine

Ölandsvindar sa...

Här var det fest efter fest! Så roligt att få följa med dig på än det ena och än det andra. Festa bör man annars dör man. så fortsätt så! Själv ska jag hjälpa dottern med flytt och annat. Dessutom har hon blivit sjuk mitt i alltihop.
Kram från mig /Kerstin

Anonym sa...

Det är jobbigt att fylla jämna år i Sverige! Och dyrt också!
Här blir födelsedagsbarnet utbjudet och behöver inte göra nånting.
Bara tacka och ta emot
Precisa motsatsen mot i Sverige.

Matbordet var otroligt fint. Vilket jobb att laga till allting.
Tjusig häck, förresten!

Ruth i Virginia