måndag 7 september 2015

Nu skiner solen igen, på vår lilla jord

Nu skiner solen igen, tänk så glad man bliver. Så länge har det
ju inte varit dåligt väder, men så fint det är.
I går på söndagen kom jag inte igång riktigt, det kan vara så .
Jag öppnade skåpsdörren, tänkte att börja baka, nej det kände jag inte alls för, Varför skall jag baka, det kommer ingen i dag i alla fall.
Sen när jag satt och kommenterade på andras bloggar, så knackade
det på dörren, precis som när Hemtjänst skall öppna med sin mobil.
Hallå vem där  , är det du Cajsa.? Går det inte lika bra med mig, det var sonen som kom hux flux.
Då kom han med en present, jag löser ju korsord alltid, och brukar
ju ha ett förstoringsglas till hjälp.  Joo jag har utprovade glasögon
men förstoringsglaset är bättre.
Nu kom han och överraskade med ett par glasögon jättebra
till det jag ville ha dem till.
Då kan vi väl äta tillsammans sa jag.

Det var första gången jag gjorde så, att jag kokte upp
vatten med salt och kryddpepparkorn i,  sen lade jag i
tre torskbitar.  Bara  3-4 minuter , precis lagom .
Det brukar alltid få stå och puttra lite,  men man lär sig alltid något nytt. Sen gjorde jag vanlig vit sås till,
jättegott blev det.
Det enda vi tog upp på maten var kaffe och en var sin Flottyrkrans.

Nu för fyra timmar sen, kom tösen min , jag skulle äta min gröt, hon blev jätteglad ,så vi kokte en omgång till henne med. Hon skivade päron till sin gröt, jag hade strösocker på min + kaviarsmörgåsar. Så härligt när det bliver lite
oförhappandes , man tager vad man haver.
Vet Ni vad hon gjort hon hade sprungit upp till mig, nu
flera timmar senare sprang hon hem också.
Det var så länge sen hon hade tränat,  oj oj. Vilka barn

jag har.

Ha nu en trevlig höstdag Ni med, jag är redan nöjd med min.         ÖNSKAR   HAJAN.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, vilken bradag det lät som! Härligt när det blir så!
Agneta kram

Mamma C sa...

Tack för frukosten och pratstunden. Här blev det rester idag med till middag. Men i morgon blir det från ica-påsen. Nu ska jag ut i solen och trädgården igen. Rensa, rensa :)
Kram

Änglarum sa...

Hej!ja vissa dagar känner man inte för varken det ena eller det andra..men för dig blev det ju bra tillslut :) i dag har det varit ett underbart höstväder önskar fler sådana dagar <var rädd om dig vännen) kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Nääe känner igen mej i det att ibland känner man inte för nåt!! Vad kulnär dina barn kommer till dig♥I morgon åker jag till Ullared och shoppar loss med 7 arbetskamrater från förr...Kramen på dig Hajan ♥ Gunilla

Blogger sa...

Sprinter - ChokeLine (170BPM)