tisdag 1 september 2015

Morgonstund har Guld i mun , välkommen SEPTEMBER



Jättetidigt i går morse, kom min dotter med blommor, nej
jag fyllde inte år, men det var länge sen vi sågs.
Nu är semestern slut för denna gång ett tag.

Blombuketten innehåller en av varje sort, och de har verkligen variation på sina blommor. Min måg är ju
fantastisk med deras trädgård.
Klockan åtta redan var hon här, hon är lika morgonpigg
som jag. Sen drack vi kaffe och bredde oss goda mackor.
I går valde vi att ha rostat bröd till.

Som vanligt fick jag den Spanska chokladen också. Det räcker med bara en bit av den och en god kopp starkt kaffe.
Hon gick inte hem förrän vid middagstid. Mat är ingen ide att bjuda på, det skall de äta tillsammans när mågen kommer hem. Jag gick ock lade mig ett tag när tösen gått.
 Hade ju varit uppe lika tidigt i går som i dag.
Så min middag åt jag inte förrän 17,00.
Jaa nu är vi inne i September det gör inte mig ett dugg,
älskar när det börjar bli lite mysigt med Doftljus och
smålysen.
Nu är hemtjänsten snart här och skall städa, jag tycker
Evans bild passar så bra, när det gäller städningen.
Jag förarbetade med det i går, sen tager de golv och sådant.
Det passar så bra för i morgon på onsdagen kommer
matkompisen. Då skall jag bjuda på Ytterfile`och Bearnaise
sås till. I dag skall jag koka mig en torskbit och ha
pepparrots sås till. Som Ni märker är denna tant hungrig
pratar bara mat. Nästa gång jag skall ha lax, skall jag
prova Blommiga Rutans recept, det verkar underbart.
Klockan är bara 04,22 så nu lägger jag mig en liten
stund innan mina flickor kommer. Sänder en hälsning till
Ruth i Virginia, Ewa i Dalarna saknar jag också, och
Tumme Lisa har väl också kommit hem från sin Greklandstur. Hoppas allt är bra kram till alla från Hajan.


5 kommentarer:

  1. Hej och tack för hälsningen. Njuter fortfarande av att
    läsa om Roy. Det var ju nästan otroligt. :)Och nu

    Vilka vackra blommor! En sak med svenskar; vi gillar att
    ha blommor på bordet och inte plastblommor!
    Kul att ha gäster igen; tror du tycker om att laga mat.

    Här väntas 5 dagar med över 30C, så vattnade mina buskar
    och blommor i morse. Och nu är det sängdags på den här
    sidan av Atlanten. Har mitt volontärjobb på loppisen
    i morron. Kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det september redan. Inte klokt vad snabbt det går. Hämtade ica-påsen igår igen efter uppehållet över sommaren. Så vi ska ha rödingfile och anjovissås idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, hej lilla Hajan, alltid lika kul att kika in till dig.
    Kära besök har du haft och god mat, du är en riktig Hajfena (hahaha) på att fixa middagar till alla.
    Och så kommer dina tjejer och städar igen va bra att du får hjälp och så får du några att språka lite med också en stund.

    Vilken fin bild på barnbarnet som fick en så fin traktor på sin födelsedag...den nakna bonden !!!

    Ha en finfin dag.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Hej fina Hajan. Har varit på Rhodos, jag och maken, och värmt upp oss inför hösten. Men nu är vi hemma och har börjat jobba.
    Du skriver om mat så jag blir hungrig! Alltid lika trevligt att titta in här, jag läser allt även om jag inte kommenterar varje dag.
    Så roligt det var att din granne var gammal bekant till Ruth i Virginia! Världen är både stor och liten.
    Skönt att få hem dottern till Sverige igen förstår jag och vackra blommor och god choklad kom hon med.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Ja hej på dig hajan! TACK för din hälsning hos mig! Livet är tufft emellanåt,usch o fy, man vet inget om morgondagen alls! Fast det lättar lite att få skriva av sig:) Ja ni är morgonpigga som en annan.Ska till far på måndag,han hade köpt sillfile'r gott det ska bli:) Kram på dig ♥Gunilla

    SvaraRadera