lördag 12 september 2015

Man lever i ett litet rus av lycka, just nu

Det är ju helt fantastiskt just nu ligger IFK-Norrköping överst,
i tabellen. De vann borta med 2-1 mot Kalmar.
Jag kollade på text.tv , flera ggr. Men ibland tager det ju lite tid.


Detta är ju underbart, den karamellen skall jag suga på länge.
Zamora vår fina, fina målvakt från IFKs glanstid är död nu.
Han blev 85 år, kommer ihåg när vi var unga. Då fans ju inte TV
utan men gick på Drottninggatan och följde IFKs framfart.
Det var att följa i NTs fotofönster,  Oh så roligt det var.


Längst fram på denna bild, sitter en annan ÅBY-kille Rune Lindh
           Denna Bild är från 1 9 6 3   -  Guldåldern. 
.




4 kommentarer:

  1. Så roligt att det går så bra för oss nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till Norrköping! Jag har lite Norrköping i mitt hjärta, bodde där ett halvår för länge sedan. Då joggade vi på en fotbollsarena,,,,och vad hette den nu då......? Vacker stad, bra fotboll, det gillar vi!
    Nej, jag har ingen ny kamera, samma gamla skrothög som vanligt! Men tack i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härliga IFK! Laget i våra hjärtan!
    Minns när de på vintrarna, under guldåren, tränade i manegen på ridhuset... det tror jag inte dagens stjärnor skulle göra :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt för er, grattis :) Nu är jag tillbaka i blogglandet igen :) Varma kramar Katta

    SvaraRadera