fredag 11 september 2015

Martina 20 år, detta får vi spara och tänka på.

 
Ja nu var vi uppe på Vilbergen igår, med sin fina utsikt eftersom
sonen bor högt upp, så ser man ju de olika områdena omkring.
Vi firade ju Martina på sin 20 årsdag, det var rart och fint.
I morse kände jag en tomhet , jag tänker för mycket. Det var så
många tankar som kom i morse, vi talade ju om hennes Australien
resa i går. Då skall det ju hoppas fallskärm också, nej från flygplan

förstås.För  jag tänkte ju på det andra Bungy Jump hoppet, men det var det ju inte. Sen var hon intresserad av träskmarkerna, att vandra i. Då blev det ju att jag tänkte på krokodiler, ormar och skit.



Det är ju det yngsta barnbarnet jag har, var får de alla  lustar ifrån.
en har jag ju. det allra yngsta barnsbarnet, Axel men när han bliver 20 år, då är jag både död och begraven . Det blev ju så roligt när
min gubbe och jag fick reda på att vi även skulle få bliva farmor och farfar. Vi var ju redan mormor och morfar , som var underbart.
Sen har vi ju rara bonusbarnbarn , så vi har blivit belönade i alla fall. Men jag tänkte i går kväll, när sitter vi så här nästa gång ?
Men skall jag vara ärlig, tänker jag det varje gång vi är tillsammans.
Det är ju min ålder förstås, det är därför jag tänker så.
I bland känns det som de pratar, över huvudet på mig, det är ingen
som lyssnar tycker jag.

 Jag har stekt pannbiff, och klämt i mig 2 stora bamsingar.  Man är
ju tvungen att provsmaka, eller hur.

Tycker så mycket om, Solfångaren som min dotter gjorde den
hänger så fint i hörnfönsret.  Jag är nog lite knäpp i alla fall, går här och sneglar hur jag skall ha det över jul där ute.
Nej kära bloggvänner nu skall jag sluta innan det bliver en hel
roman av detta.  Stor kram från en tänkande farmor och mormor,
PS. får ni också samtal , bara engelsk.språkiga.  Jag lägger bara på
igår hade jag 3 st, idag har jag redan haft 2, det tycker .jag inte om DS

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ungdomen vill upptäcka världen innan dom blir för gamla :). Hade faktiskt ett samtal idag som jag knappt hörde den andra i luren. Men jag la bara på som du gör.
Puss och kram ha en fin helg

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg Goa Hajan ... Kram på dig