onsdag 23 september 2015

Käringträff och Fotboll, oj oj

 
 
 
Just nu ser det ut så här i toppen på tabellen.
 
IFK NORRKÖPING...AIK... IFK GÖTEBORG
 

 
 
Men jag vet det är mycket kvar att göra, men nu är
hårda bud, i Mellerud sade man förr.
 
 
i dag har jag varit på middag rakt över gården. Nu var det ju ett tag sen, så vi hade mycket att ventilera med varandra. Min granne är så positiv trots en massa krämpor.
Det är skönt när man slipper prata sjukdomar, i vår ålder
så är det ju bara så. Ibland när man bliver några stycken så
är det nästan tävlan, vem som äter mest piller.
II
I dag var det gravad Lax och dillstuvad potatis, det var jättegott
men potatisen fick en för stark uppvärmning. Ha,ha men
den gick ner i alla fall. I dag skippade vi efterrätten utan vi
fick en var sin Budapest bakelse. Gott starkt kaffe till den.
det var svårt att hitta en dag till mig. Min kompis är med i
många aktiva saker, men det ordnade sig så nu ses vi i
Oktober hos mig. I dag är det Höstdagsjämningen vad
det låter stiligt tycker jag. Det var så vackert när jag gick hem,
när jag gick till henne klocka 11,00 så regnade det.
 
Det enda jag såg på TV var Bonde söker fru. Tänk en kille hade fått över 1000 brev. Jaa, jag såg ju sena aktuellt också, men det blev man ju inte gladare av. Stackars dessa fotvandrande människor, det
är ju första gången som det är lika många kvinnor som män
som söker en ny ort att vara på. Men alla dessa många barn
som far så illa nu, det är gräsligt tycker jag
 
 
 
God natt nu är det lägg dags för länge sen, vi hörs i morgon
                         hälsar H A J A N.

10 kommentarer:

  1. Go´morron!
    Ser väldigt gott ut med gravad lax och dillstuvad potatis... och budapestbakelse till kaffet... mums!
    Visst blir man beklämd när man ser alla dessa stackars människor på flykt... ovälkomna överallt... hur ska de klara sig när vintern kommer...?
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja stackars flyktingbarn <3 Trevligt för dig med lite god mat och sällskap, kan tro det blir mycket piller och krämpeprat men det är ju så i olika åldrar har man olika saker gemensamt som bara poppar upp liksom :) Ha en fin dag, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig dag ni hade du och din vän rakt över gården. Ja, man blir så ledsen när man ser alla stackars människor som är på flykt.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Mmm,maten ser god ut! Trevligt att träffa väninnor utan sjukdomstjöt:)) ja det är så sorgligt med flyktingarna.Hur ska vi kunna hjälpa dom,det går ju inte med alla tyvärr! Ha det gott kramis Gunilla ♥

    SvaraRadera
  5. Såå gott med dillstuvad potatis! så länge sedan jag åt ... Kikar in och önskar dig en härlig dag/helg.. kramiz

    SvaraRadera
  6. Lax och dillstuvad potatis, det är
    gott det. Bra och ha gångavstånd till
    dina vänner. Jag tittade också på bönderna,
    vi får se om det blir bra.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Jag tittade också på bönderna även om jag inte brukar följa programmet det var intressant från början då dom var med som var på riktigt nu är det ju många som bara vill vara med på TV.Flyktingar kommer det många även om vi har protester norröver så kommer det bussar till vår stad varje dag .Dom som kommit som kvotflyktingar ser ut att må bra nu man ser barnen cykla ,fast det regnar ute det gör ju inte andra barn ,man ser också byns barn vara tillsammans med dom fast dom inte kan prata med varandra ,Trevligt att läsa om dig och dina livsnjutarkompisar ,kramen Nette

    SvaraRadera
  8. Hej! Kanske skriver slarvigt men menar att min ulcerös är så bra just nu o varit sen i april;)) är så glad att få vara frisk så länge som möjligt! Kramen på dig 💓 Gunilla

    SvaraRadera
  9. Hej! Kanske skriver slarvigt men menar att min ulcerös är så bra just nu o varit sen i april;)) är så glad att få vara frisk så länge som möjligt! Kramen på dig 💓 Gunilla

    SvaraRadera
  10. Halloj vännen!så smaskigt det lät!! ni har trevligt ni på alla sätt o vis :) här är det underbart väder..nu har jag fått dille på lergrytan i dag gjorde jag kalops i den,det blev jätte gott trevlig forts på helgen<3kram Jessica

    SvaraRadera