tisdag 29 september 2015

Kaffets dag, det måste vi väl fira

I dag är det kaffets dag, det gillar jag och skall fira. Jaa, så
mycket firande bliver det väl inte. Det med kaffet är ju hur man  bliver van från barndomen. Och jag gillade kaffe som barn med, jag mosade en eller 2 vetebullar i koppen, sen åt jag rätt över, med kaffesked. Det får väl inga barn nu för tiden. Jag drack mycket Tee också en gång i tiden, för det
var "inne" att dricka tee.  Men jag var alltid tvungen att ta
en kopp kaffe efter mitt tee, då kände jag att det var gott,
kaffet alltså.
I dag blev det ingen städning , det bliver en annan dag.
det gör inte mig så mycket, jag har så rent överallt, ser jag
något på golvet tager jag upp det med sopen. Damning och sådant gör jag när jag ser att det behövs. Det som är svårt för mig är dammsugningen, då är benen i vägen.
Tänkte på mitt barnbarn nyss uppe i luften, Martina har nog
räknat ut att det är länge, länge till innan de byter plan.
Vi Smsade till varandra i morse ,de skulle ju vara ombord på planet i god tid före avgång kl 12,00, från Arlanda.
 
 
Eftersom det inte blev någon städning, körde jag igång med ett
Kålhuvud och gjorde en Kålpudding. Oj vilka underbara dofter
det är en rätt som jag gillar. Det blev ju till fyra middagar, som
jag satte in i frysen.
Det är bra att ta till om man har brått någon dag, och inte kan
tänka ut något.
Men nu har jag tänkt ut att det skall bliva kaffe och en Daimstrut.
Så nu firar vi kaffet i dag.
kram från Hajan.

PS.kan tala om att Kålpuddingen var "toppengod"
och tack snälla Ni för alla trevliga kommentarer i går- DS

3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Kålpudding är det absolut godaste jag vet! Mammas Kålpudding är fortfarande favoriten men efter många års övning tycker jag nog att min egen är riktigt god också.
Kaffets dag firas med en extra stor kopp!

Mamma C sa...

Nu sitter hon på planet till Hongkong. Så snabbt det går att förflytta sig. Kålpudding låter smaskens.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh kålpudding äter man inte varje år!! Ja kaffe måste man ha.Så gjorde jag /vi när jag var liten också:) Kaffe med bulle o mjölk i!! Såå gott. Nej Hajan det ÄR inte våra hönor på bild,dom är på låtsas.Tog dom korten när jag var på konstrunda i Falköping förstår du.DOM var såå verklighetstrogna så jag klickade med kameran direkt. Våra hönor lever,fast bara fyra stycken kvar nu:) Kram Gunilla