måndag 28 september 2015

Jaha då bär det iväg då,bland Månar och annat

 
I dag har vi haft lite avskedsfest hemma här
 Min son och barnbarn ville bjuda på det. Det,  var Martina som ville ha det så. Det enda jag behövde göra
var att skaffa något gott till kaffet efter maten.

De hade fixat Pasta och Köttfärssås.

Det blev ju som vanligt i köket hos mig, där är det bäst att
vara.Man trivs bäst i köket.
Ingen av oss hade inte ätit mer än frukosten, så det sade
bara slurp , slurp så var det nästan slut i karotterna.
Martina och jag fotade så vi skulle ha lite att titta på
under dessa två månader , när hon bliver borta.
I morgon kl 12,00 bär det av till Australien, vilken resa
och så spännande. Hoppas allt bliver som de tre töserna
önskar sig. Även Nya Zeeland är ju också med, Bali
och Tailand.  Jag kan inte fatta riktigt allt detta sa Martina.

Nej vem kan fatta det då ? Det är ju ingen lite stadsresa
precis, De har varit jätteduktiga dessa 3 flickor som sticker iväg. De har jobbat och jobbat för att få ihop till denna
resa. Martina har sagt flera ggr, jag har själv ordnat detta.
Jaa för dem pillar det i magen, jag tycker det pillar

i hjärtat med en önskan. hoppas det bliver vad de önskar sig. Det är klart att det känns lite konstigt, och lite tomt
hos pappa, det har ju varit var 14de dag som Martina bytt
husrum.
Så var det dags för Prinsesstårtan, den var ju vacker  men
fy sjutton så sött det var. Det tyckte vi alla tre.

Det har varit mycket på gång nu med "Blodmåne" och allt
vilka konstigheter det är överallt nu ,både uppe i rymden
och nere på marken med folkvandringen.
Det allra bästa var att jag fick beröm hos tandläkaren
inga reparationer eller så, Gud så bra tänkte jag det brukar
vara så dyra saker de hittar på. Det sämsta i dag var att
min dotter kom som vanligt och skulle äta frukost med mig.
Hon hade glömt bort att jag skulle iväg till Folktandvården.
Men det går ju fler tåg som väl är.
När jag sitter här och skriver nu lyser månen som ett stort
vitt klot, full som vanligt.

Slutar mina dagboksanteckningar med Ljungen jag köpte i dag.
 Inga vidare bilder, men det är ju roligt ändå eller hur?
Just nu leder IFK Göteborg i tabellen, det är inte lika bra.
 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag fick ju min tallrik gröt och macka idag. Fast det blev en väldig snabbvisit om vi säger så :). Såg gott ut både middagen och fikabrödet.
Kram på dig

Rantamor sa...

Bra citat du hade i ditt förra inlägg om att gamla tanter egentligen varit coola tjejer som fått leva länge, härligt, härligt.
Och det är ju så många ungdomar som vill resa och se sig om i världen så det kommer nog säkert att gå bra får vi hoppas.

Vi har ju själv en dotter som landade i Barcelona idag tillsammans med sin kille och dom har då gjort sig av med allt här hemma i Sverige och tänker sig att bosätta sig därborta.
Lite konstig tanke, men hon är ju vuxen så hon vet vad hon gör, och inga barn har hon heller valt att skaffa av någon anledning.

Men det blir säkert bra med allt, livet ska ju levas och det är på lite olika sätt.

Ha det nu gott kära du, och tack för alla dina snälla kommentarer.

Tjingelingen från Rantamor.

Snäckskalsdalen. sa...

Ack, ack, ack, där har du allt fel. Det är väldigt trevligt att IFK Gbg leder! Säger jag som bott där hela mitt liv innan vi flyttade hit till landet för gott! Hoppas "vi" vinner!! Hahha!

Vilka tjejer som ska ut och resa, det är rätt, ut i världen med ungdomarna, det är nyttigt och man lär för livet, och tänk så kul dom kommer att ha!

Synd att du och dottern missade varandra, men som sagt, det går fler tåg!

Agneta kram

Anonym sa...

Vad roligt för Martina, hon kommer att få en alldeles underbar resa. Ja tjejerna är tuffa, hade ett "gammalt" dagis barn till mig här på fika i lördags, och hon är på äg till Columbia. Reser ensam. Hon har varit ett år i USA och pluggat, sen for hon till Irland och var aupair, hon är så tuff. Flera av mina gamla barn, speciellt tjejer har varit runt i världen.
Hoppas allt är bra med dig annars. Jag håller på att renovera min hallar och källartrappen, det blir vitt och fint. Skickar bilder om du vill se. I morgon fyller min äldsta 18 år. Hon ska åka till USA över jul, hon har också jobbat och sparat pengar, det blir tredje utlandsresan detta halvår för henne. Är henne väl unt. Ha det gott så hörs vi på mailen.

Kram Ann

Anonym sa...

När jag reste till Amerika på hösten 1951, fanns det inga
flygplan. Jag reste i den billigaste kabinen på "Gripsholm",
alldeles i botten på båten. Mor, styvfar, bror och svägerska
stod vid kajen och vinkade av mej. Blommor fick jag också.
Anledningen till min resa var, att jag ville praktisera språket,
eftersom jag jobbade som korrespondent på ett import-exportbolag,
och efter 4 år i samma rutin, var det dags att göra nånting.
Jag var 23. Tur nog blev jag sponsrad av släkt med släkten.
Inget jobb hade jag och inte mycket pengar, men när man är ung,
tänker man "Det går säkert bra". Och det gjorde det, med det är
en annan historia.

Det är fantastiskt, att ungdomar kan resa så mycket. Förr var det
ju så, att folk sparade hela livet för att kunna göra en s.k. drömresa
efter pensionen. Min dotterdotter var utbytesstudent i Patagonien,
Argentina ett helt skolår, när hon var 16, och hennes familj hade
en dansk flicka boende hos sej. Så möjligheter finns det nu för tiden.

Du dukar ett så fint och färggrant bord, Hajan! Det ser så trevligt ut.
Du och Martina är väldigt lika varandra, tycker jag. Båda tjusiga
blondiner! :)

Ruth i Virginia

Tummelisa sa...

Tänk vad de vågar ungdomarna! Inte skulle jag även om jag haft möjligheter när jag var ung vågat resa till Australien själv. Tänk vad framåt de är, sparar och arbetar. Vi tycker vi är djärva när vi åker på charterresa min man och jag. Vår son tjatar att vi ska komma till dem i USA, men vet inte ännu om det blir av. Lång resa det också...
Trevligt Ni har det när Ni äter tillsammans. Börjar också tycka att vissa saker är väldigt söta nu för tiden, tårtor och annat som man köper.
Hoppas Du får en fortsatt trevlig vecka, själv jobbar jag på som vanligt.
Kram Tummelisa