måndag 21 september 2015

Grötfrukost hos Hajan, kärt besök

Idag hade jag tidigt besök av min dotter, vi hade bestämt att äta
Grötfrukost tillsammans. Då är det kl 08,00 , som gäller.
Vi hade Havregrynsgröt, Rotfruktsbröd ,med Emils rökta Skinka
och god Prästost. Efter det en god koppkaffe, så är man nöjd ett tag.
Hon hade med sig både Äpplen och Päron, tänk så härligt det är
med en trädgård , med tillgång till  frukter och Grönsaker.
Dotter min hjälpte mig med att byta gardiner här, efter min fönstertvätt. Nu får de gardiner duga ända fram till Jul.
Vad fräscht allt känns när fönstren är klara och fina.

Tände mina ljusbollar i sovrummet tycker jättemycket om dem

 
Så här blev de andra fönstren, Till vänster Gardinkappan i köket,
under den, är det sovrummet, och till höger är det i vardagsrummet.
De är olivgröna men det ser man ju inte heller.
Det är ju inte så viktigt, men vill ju bara berätta hur bra jag har det med min hjälp av mina barn.
I morgon kl 08.00 kommer det hantverkare hoppas jag. Förra gången. de var här så gällde det ju bredbandet, då kom de sist till mig. Då hann de inte utan kom 10 dagar senare. Då var jag
lite tjurig, och tänkte fula tankar. är det för man är gammal som
de inte tager det på allvar.
Om de kommer som de skall imorgon hinner jag att baka en
äpplekaka , eljest får jag väl köra nattskift.
Nu när jag pratat mer Er har det regnat ordentligt, men det
skulle visst bliva i morgon med.
 
Ha det så bra och vi hörs snart igen, hoppas jag, god kväll.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för titten idag. I morgon kommer sotaren hit. Hoppas han kommer på utlovad tid.
Kram Mamma C

Livet på Vestergård sa...

Så fint du fått med nya gardiner. Hoppas nu att du hinner med äppelkakan :) Ha en bra dag!

Snäckskalsdalen. sa...

Mysigt med dottern på frukost och gröt äter jag alltid!
Och så fint det blev med gardinerna och det är jätteskönt när fönstren är putsade! Du har det så fint hos dig.
Igår hade vi fint väder men idag har det vänt, det strilar ner ute, men då kan man greja inomhus och som du säger det är skönt när hösten kommer och det där lugnet infinner sig!
Agneta kram