söndag 13 september 2015

Finnkampen , trevligt att följa på TV


Nu är den tiden, när man liksom väntar på något. Det känns så
i varje fall. Nu har det verkligen blivit höst i våra marker.

I dag har jag suttit och ätit min middag framför TV, jag gillar all
sport och Finnkampen tycker jag jämt är så gemytlig. Denna gång
vann Finlands damer över våra svenska tjejer. Men det blev så
att Sveriges killar slog Finnarna. Det var bra så vi delade på så vis.


Jag letade bilder på de Finska Flickorna, för de var så duktiga.
men de var väl inte klara redan. Men 10000 meters loppet var
Peiponen suverän, hon var så snabb så hon varvade de andra.

 I dag har jag varit själv, men jag åkte upp med lite tidningar
till en granne. Så var jag och lade på kopior på de bilder jag
tog på Roi, för Ruths räkning. Jag och Ruth har ju bilderna i datan.
Ringde inte på ville inte störa, det var precis före Finnkampen,
och det ville han nog se i lugn och ro.

Nu återstår inget annat än att önska er alla en skön avslutning
på denna vecka. I morgon får vi taga nya tag.



Tack Ewan för bilderna, när inspirationen tryter,
          så är det bra med något som muntrar upp. och det GÖR
           verkligen dina bilder.
         HÄLSAR    H A J A N.















4 kommentarer:

Tummelisa sa...

Håller med Dig, känns som om man väntar på något. Är väl vintern man väntar på. Inte för att jag gillar vinter, för det gör jag inte.
Idag har varit en lugn dag, var ute och tittade lite i klädaffärer, men hittar inget som jag tycker passar mig. Ska åka på kurs med jobbet och vill se lite skaplig ut. På fritiden gör vi inte så mycket min gubbe och jag, och nu har vi en liten hundvalp att lära och passa på också. Så då behövs inga särskilda kläder.
Men, blir väl kurs ändå, även om jag inte har nya kläder. Ja nu känns det som höst, även om det var varmt idag.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

En riktig höstdag idag. Vi har inte kollat alls på tv:n utan varit på middag.
Kram på dig

Anki sa...

Kul att du gillar sport... det är ju stort utbud av den varan på tv och det är ju bra :)
Tack för alla dina rara kommentarer hos mig Hajan... du är så snäll!
Önskar dig en fin dag!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Hajan för titten! Ja visst är det kul med jobbarresor MEN man blir så trött efter:))Hahaha det var väl Ullared som tog musten ur oss... Åh jo Kappahl var väl inte fy skam det heller antar jag!! Hoppas du får en fin dag! kram Gunilla ♥