tisdag 15 september 2015

En Eloge till Hemtjänst, ni måste ju ut i dåligt väder , tyvärr också

 
I dag var det ju städning på gång, men vilket väder de kom i.
De kan ju inte välja väder, det är bara att trampa på. Glada och pigga i alla fall. Oj sade jag har Du inget paraply frågade jag, jo
men det gäller ju om jag vill bli blöt fram eller bak.  Hon hade nog
valt båda delarna.
 
Jag fick ju inta ryggläge i min säng, då är jag inte i vägen för dem
De behöver ju inte damma eller , torka ur fönstren , för det klarar jag själv. Men i dag fick mina speglar en tvätt , jag blev jätteglad
för den stora i hallen, har jag fuskat med , får ju inte klättra, så jag har inte nått upp där. Det blev som en ny spegel.
I dag var de 2 som kom så det gick undan kan man säga.
De vill ju inget ha om man bjuder något. Har gjort så att jag
lämnat pengar som de kan lägga pengar i en skål, till
kaffebröd eller frallor, då får ju alla vara med. Det är nog dags
snart igen, det känns så.
 
 Det var lagom att säga tack och adjö till varandra, det är ett tag sen de gick. Och nu försöker solen ta sig igenom dessa tunga och
mörka moln.
Tänkte på en sak när jag låg där i sängen. Hur många flyktingar finns det, detta är ju inte klokt. När man ser dessa bilder på detta travande folk, så undrar man tager det aldrig slut. Hur skall vi
kunna härberera alla dessa stackars människor. Det är mycket som man inte förstår, Till och med barnen reagerar och skänker sina
sparbössor. Det är ju inte bara pengar, det är ju husrum, det är ju
arbeten som behövs. Till våra egna också som inte haft jobb
på många år. Undrar hur detta kommer att sluta, om det tager slut någon gång.
 
 

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej goa Hajan <3 så fina ord..jag tackar för jag tillhör ju kåren :) även om jag inte är i din kommun! ja humöret håller man alltid upp på jobbet..värre kan det vara hemma "skrattar" men regn o rusk är ingen favorit kan jag säga.så klokt du skriver även om flyktingarna,vart skall alla bo och jobb?!många svenskar är ju före i kön!! var rädd om dig kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Här i landet städar inte hemtjänsten mera man anlita privata städfirmor ,det hade jag åt min mamma så länge hon bodde själv .Såg nog rätt på hundrasen ,det är nog världens underbaraste hundar dom är ju som små människor ,vi pratar ju med Selma och hon svarar alltid .Numera hör hon lite dåligt så hon har börjat prata högt själv ,14 år är ju en aktningsvärd ålder för en hund ,kramen Nette

    SvaraRadera
  4. Ja vilket skitväder det har varit idag på förmiddagen. Men nu har ju solen äntligen kommit fram.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Hajan!
    Ja, här har det också varit ett riktigt regnruskväder idag men det blev fint framåt kvällningen .
    Javisst vill man vara barnvakt, det är så roligt och så mysigt med dom små, och som du säger , den tiden kommer aldrig tillbaka.


    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera