lördag 26 september 2015

Det är höst även här, Ålderns höst

I dag hade jag besök av en kusin till min make, det var länge sen vi
sågs. Ville inte bara bjuda på kaffe, vi tog Skinksnittsel och
Potatissallad, så god Rydbergs sallad är. Jag tänkte här sitter två vingklippta damer. Hon hade ramlat och brutit sin arm, vad jag
brutit det vet Ni redan. Men hon behöver ju inte Rullator i alla fall,
och är mycket yngre än mig. Det är klart vi har mycket att tala om
som känt varandra sen vi var unga.
Det blev inga bra bilder, i dag hade hon med sig en Cyklamen
så fina de är. Hon visade mig att man skall lägga en  kökssvamp
i bottnen på krukan, så den aldrig står torrt.
 
 

Så suddiga alla bilder var i dag, jaa vi ser ju att det var en vacker

cyklamen ändå. 
 Till kaffet efter maten tog vi Äpplekaka med Toscasmet på
den blev bra och var mycket god.
Receptet kom i går på datan  ,då var jag tvungen att prova eftersom
jag hade alla ingredienser hemma.
Det var förfärligt så lik min Farmor jag är här. Jag var lite rädd
för henne när jag var liten. Hon var så allvarlig jämt,
Men jag var väldigt glad över detta besök, Hoppas hon tyckte det var lite roligt att träffa mig. En vingbruten gammal tant.
Man gör så gott man kan, Tack Birgitta och kram.
 

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Det vattnas i mun när jag ser toscakakan .,bra text där i början ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin cyklamen du fick ! Det tipset ska jag prova att lägga i krukan. Åhhhh äppelpaj med tosca, det låter väldigt gott!
Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Trevligt besök du haft och mycket smaskens du bjöd på med.
Kramis

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga bilder kul med besök .ÅÅÅ vad gott det låter en äpplepaj med Tosca mums .Önskar dej en skön kväll mys och njut .Höstkramar Rita

Eva i Dalarna sa...

Du är sååå söt på kortet! Du liknar MIN farmor också ☺
Vilken trevlig träff ni hade!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Den där lappen var väldigt bra och fyndig.
Så mycket trevliga sammankomster ni har
där uppe. Förstår att dina vänner gärna
kommer hem till dig.
Nu börjar det "lukta" lite SM-guld för Norrköping. Hoppas
det håller hela vägen.
- Ha en fortsatt trevlig vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)