måndag 14 september 2015

Den 14 serptember , födelsedag igen , den måste vi fira

Denna  dag  för många, många år sen fick vi vår dotter.  Sade i går till en kompis, tänk om jag skulle överraska henne och åka dit. Det
är ju inte så svårt med Färdtjänst. Då fick jag ett mail från henne
där hon tackade för gratulationen ifrån mig. Samtidigt berättade hon att hon skulle vara barn och hundvakt i dag.  Så det bidde inte
så att jag ordnade med någon skjuts.  Jag skulle damma överallt
innan städgruppen skall koma i morgon.
Då  fick jag oväntat besök , det var dotter min, och lilla Axel plus
Orvar. De kom till mig istället , de visste ju inte vad jag tänkt.
 
 


Då åkte kaffepannan på, och Axel fick ett glas saft. Sen fixade
vi till så han fick glass till sin sockerkaka.
Det gillar han verkligen. 


Mormor vill inte vara med på bild, men det är ju bara en liten
bit av henne, så det bjuder vi på.
Lilla Orvar fick inte något, jo han blev jättelycklig för
Axel tappade en lite bit av sockerkakan. Vilken liten trevlig
stund det blev tillsammans. Axel somnade en stund, så då passade
hans mormor på att gå hem. Han sov ju så gott i sin härliga vagn.
Nu är det inget skönt här, det blåser som tusan, men inget regn
men det känns att hösten har kommit.
Härliga äpplen som kan bliva en god Äpplekaka, köpte i Torsdags
men det bliver ingen äpplekaka av dem, jag har redan ätet upp
flera st, det finns bara 2 kvar, så är det med det.


Rönnbären får avsluta dessa bilder, och hälsa välkommen till
denna färgglada månad.

Ha en bra dag önskar Hajan  njut av vad vi har. Och denna
dag blev ju så underbar för mig. Och kanske för besökarna också.

6 kommentarer:

  1. Så fint av dottern att överraska så där .Tycker mig se att hunden är samma ras som vår Selma ,---kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Ha, så bra det kan bli! Roligt! Och lille Axel är så söt och klart killen gillar glass! Vovven är också söt!
    Ja, nu är det höst, här blåser jättemycket, men det är varmt ute, 20 grader har vi idag.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig pratstund och födelsedagsfika.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Det blev ju en fin födelsedag - så bra att födelsedagsbarnet kom och överraskade dig och vilket trevligt sällskap hon hade med sig :)
    Önskar dig en fin dag idag... och alla andra dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Där hade ni samma tanke, och så fick
    du besök istället. Så roligt och träffas
    och ta en fika, och så stor Axel har blivit.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Så söt han är lilla Axel! Så roligt att din dotter kom och överraskade dig istället , på sin födelsedag .
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera