onsdag 9 september 2015

Botten och Toppen i min Horisont

Det var det tråkigaste på länge. Stackars Hamren , men
det var vad man väntade sig.
Vad var det som hände med vårt landslag. Det är så
konstigt, man tror inte det är sant. Men jag gamla käring
skrek massor med gånger, Skjut då,  Skjut för tusan.
Det var ju som ultrarapid ibland.
Undrar vad grannen undrar om mig, Men de behöver ju inte
gå ända in i målet med bollen.

Nu bliver det hårda bud, för nu kommer vi inte med som
vanligt, höll jag på att säga.


 Då är det roligare i dag då fyller ett barnbarn 20 år,
Grattis Martina.
Vet inte var tiden tagit vägen, men nu börjar Du verkligen
bli vuxen. Du skall ha en stor eloge för Du har verkligen
jobbat ända sen Du slutade skolan. Tag det lite lugnt i
kväll om Du kan, för i morgon kommer släkten hem till Dig,
då vill vi ha kaffe och tårta. Ha,ha hoppas Du bliver glad
för det. Jag får skjuts med din Faster och Farbror.
Hurra,hurra ,hurra , hurra  Ja må Du leva, ja må du leva
ut i hundrade år. Skål




Det var dagens inlägg, med både lite sorg och lite glädje.


7 kommentarer:

  1. Ja, det var bedrövligt att se hur dom spelade. Konstigt att man satt kvar i soffan hela matchen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Det var inget kul med fotbollen igår. Jag vet inte vems felet kan vara för alla är ju egentligen duktiga, men det verkar inte vara nån ordning på nånting, dom virrade runt och hittade inte varandra. Trist, jättetrist.
    Vilket rart barnbarn du har, gratulera henne gärna från mig!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är så glad att du läser min blogg och blir också alltid jätteglad för dina kommentarer!
    Klart jag förstår att du inte handlar ! Jag är 57 år gammal och fullt är det i alla skåp och lådor , så jag kan bara tänka mig hur fullt det blir om några år till!
    Massor med varma kramar till dig
    Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Glömde säga , så söt och rar hon är ditt barnbarn, grattis till henne på 20-årsdagen.

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt fina välkomnande tillbaka Hajan! Ja, det blev en liten bloggpaus och det var skönt, för nu är jag tillbaka igen och tycker att det är roligt!

    Skoj med 20års kalas! Hoppas ni får det trevligt.

    Kram från
    Jannike

    SvaraRadera
  6. Vilket fint barnbarn du har, hoppas att det blev ett trevligt födelsedagsfirande! Vad gott med tårta :-).

    Här har det varit rena rama högsommaren idag, vi hade sån tur så vi fick sitta ute under eftermiddagen eftersom vi hade en grupputvecklingsdag på jobbet. Ibland ska man ha tur! I helgen ska det regna, men då jobbar vi övertid så då spelar vädret inte så stor roll.

    Ha en fin kväll!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. - Godmorgon i Peking.
    Håller med dig helt om fotbollen. Det var en
    ledsam historia. Det verkade som att inte någon
    av de svenska spelarna ville vara med på planen.
    Trevligare då med ett 20-årskalas.
    - Ha en bra avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera