söndag 20 september 2015

Balkongfönstrens tur , jättejobbigt men JÄTTEFINT

När sonen fick se min fönstertvätt,  sa han bara jag tager bort dem

och börjar om. Det är balkongen jag talar om.


Så han satte i gång, men det var lättare sagt än gjort. Men jag bad inte om hjälp, utan det bestämde han själv.
Så det känns när man bara står och ser på, och man liksom kommit in på fel spår. Det är ingen ide`, de måste få hållas. Sen kom det en granne som jag aldrig talat med, förklarade för Pera om en del saker. Som väl var, Sonen kom redan klockan 08.00 till mig. Hade
skjutsat sin dotter till Kolmårdens djurpark där hon jobbar i dag.
Jag föreslog att vi äter tidig lunch i dag, han fick bestämma vad han ville ha. Det blev Pannbiff, med vanlig kokt potatis till. Jag brukar
eljest köra med potatisklyftor, men karlar tycker om god sås ibland.
Ser lite grötigt ut, men gott var det i alla fall. Efterrätt blev
som vanligt en god glass . Så småningom var det klart med både det ena och andra. Han fick ta en sväng till Konsum också.
Allt tager slut på en gång, Fryspåsar, Tvättmedel, Sköljmedel
Ketchup  och kökssvamparna var också slut.
Något som börjar att se lite lessna ut är mina fina pelargoner.
Jaa det var min Söndag, undrar om det skall bliva Åska.
Regn skall det bliva ser jag, kolsvarta moln som hänger nästan på backen.

Jag hoppas det varken bliver åska eller så mycket regn,  det
är hemmamatch på parken i kväll, då håller jag tummarna
för vårt fina lag i Norrköping. Vi kanske hörs i morgon.
bliver glad om ni kommenterar något,  kram Hajan.

 

5 kommentarer:

  1. Han är noga bror min med fönstren så det blev säkert jättebra.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Pannbiff med potatis....underbart. Så skönt att sonen kom och hjälpte dig med fönstren på balkongen!

    SvaraRadera
  3. Så bra att du fick hjälp med balkongfönstren... och nog var din son värd att få en så god lunch!
    Åkte hem från skogen efter svamputflykt igår e.m. och det såg verkligen mörkt och hotfullt ut på himlen.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Hajan! Ja nu ser du bra ut :)) så skönt med fina fönster...från det ena till det andra,vad festligt att du i ditt förra inlägg fått fram lergrytan.. Nu letar jag enkla recept för fulla muggar,jisses vad god sjömansgrytan blev :) ha det gott< kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja, älskar också hösten, precis som skrev till mig. Så snällt av sonen att hjälpa dig med fönstren . Så gott det låter med pannbiff mums!
    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera