lördag 8 augusti 2015

Vilken GULDÅLDER vi lever i, Sjöström hur orkar DU ?

Kazan 2015 kommer vi inte att glömma i första taget. Hur är hon
skapt Lilla Sara Sjöström. Här har man suttit och njutit vilka,
uttagningar vi har sett. Hörde i kväll att det var 18 st som Sara och
lilla Jenny, kanske inte lika många men ändå.
 
 
 
 
Om man jämför är det ju som natt och dag, ha, ha jag var med i NKK simklubb i Norrköping. Det var på 40 talet , visst vi hade
tävlingar också, och vi tog Kandidaten, och Magistern men mer
blev det inte. Men killarna på den tiden var mycket omtalade.
Vi nästan bodde på simhallen det var så roligt. Något vi aldrig
kunde lära oss var att Dyka, inte som de ville i varje fall.
Jag har sett detta från KAZAN och det har varit bra referat . Ett tag tyckte jag att det var sämre när 4an hade sporten, men det tycker jag inte längre, Ett jättebra VM tycker jag.
Nu har jag nästan bott på min balkong, vilket ljuvligt frukostrum.
Jaa middagarna är fina med, har ingen sol på den efter 13,00 ungefär. 

Jag sitter snart som i en berså, Klockrankan bara växer och växer.

Den klåttrar så fint på Tegelstensväggen ,


På andra sidan växer den upp på gardinen, bladen har blivit så stora

och granna. Mina Perlagoner skall vi inte tala om, jo det är
klart vi skall. Jaja minsann de växer också, men det är klart det
är ju inglasat, så det har ju inte regnat på dem.
Uppe på skåpet har det växt omkring vägglyktan med, vi får se
jag kanske får bjuda på kaffe i en berså i alla fall.
Hibiskusen tappade ju alla knoppar, men ett besök talade om Du får aldrig snurra på krukan Harriet. Jag hade ju vänt och snuttar för det
skulle slå ut tidigare. Innan mågen åkte på semester satte han frän

 
 
Skvätt i väg,
Den har också växt, så nu får man leta frön på golvet de ser ut
som Kryddpepparkorn tycker jag. Men ett roligt träd som växer som tusan.
Nu slutar jag mitt lilla reportage med sidan ut till gården.
Nu är klockan 22.00 så det är nog time att inta sängen.
I dag kom Hemtjänsts personal tillbaka efter sin semester, det måste ju kännas lite bittert att börja jobba nu, när det äntligen
blivit lite sommar, Så är det, det kommer man så bra ihåg, fy tusan.
I morgon tager nog Sara en medalj igen, kanske Guld igen.

 


3 kommentarer:

  1. Du har så fint med många vackra blommor. Din balkong verkar vara en riktigt fin oas att vara på.
    Du är så duktig på att ta bilder och visa på bloggen. Nu ska jag erkänna en sak.....jag kan inte simma så gammal jag är. Har alltid varit rädd för vatten. När jag var liten innan skolåldern blev jag iknuffad i vattnet, och sedan dess har jag varit rädd för vatten. Har alltid önskat att jag kunde simma, en bra motionsform. Har faktiskt gått på vattengymnastik och det gick bra.
    Här har det inte blivit mycket TV-tittande. Nästa söndag ska vi resa iväg mannen och jag, till Rhodos. Vi trodde inte att det skulle bli någon varm sommar i Sverige i år.
    Ha det nu så gott, så hörs vi igen.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det växer hos dig! Är det till att ha gröna fingrar? Jag tror det.
    Och Sjöström är så duktig och härlig och idag är det väl frisim.....spännande!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Du nämner Simhallen i Norrköping. När jag gick på Handels där,
    1945-47, hade jag "sällskap" med en kille som spelade vattenpolo.
    Roy Aronsson hette han. Han var t.o.m. målvakt för det svenska
    B-laget. Iaf - kommer ihåg att dom firade Lucia i Simhallen.
    Hur DET gick till, kommer jag däremot inte ihåg. Låter ju lite´
    underligt, eller hur?

    Nu är det frukostdags här. Rostat bröd med mayo,tomat och ost
    och kaffe förstås.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera