söndag 16 augusti 2015

Varit på en fin Andakt, här är det variation kan man säga.



Varit vid ett underbart Vinga fyr, vilket fint besök. Det var andakt i Everts Taubes barndomshem, som ligger alldeles intill Vinga fyr. Prästen hette Jan Mattsson . Det var liknelser hämtade från Ewerts minnen, när han var 9-10 år.

Det var Ewerts visor som sjöngs, har aldrig tänkt så på

dessa visor, att de skulle passa in under en andakt,
men det gjorde de verkligen. Jag har inte varit där, men fått mig tillsänt från en väninna i Göteborg. Dessa fina
berättelser i ett häfte som hon köpte där. Hon vet ju hur
mycket jag tycker om hans musik, som är som romaner.
 
 
Det jag såg i dag var kl 10,00 på 2an. Skulle stänga av för gott, när jag varsnade denna sändning. Sen blev jag kvar där, jaa jag har inget för mig.
 
 
 
 
 
 
Detta är världens högsta byggnad, 2010 blev denna det.
De som besökte allt detta , led av obotlig höjdskräck  trodde de själva,
Denna byggnad i Dubai är 828 meter hög. Det var ju läkare med denna grupp, som tog hjärtfrekvens och puls
hela tiden på dem. På denna bro i Innsbruck fick de gå över
och de var jätteduktiga
 
 
Det var höjdskräck verkligen Byggnaden överst här är från Burj i Dubai.
Denna bro ser man när man åker med Liften upp
till Innsbrucks högsta Alp. 
Bara att anmäla sig till ett sådant forskarteam tycker jag är
strålande. De berättade också varför de ville ha hjälp.
Det var för att de inte ville att deras egna barn skulle få
sådana besvär som de själva haft. Två program som jag inte tänkt på en gång, och som gav mig så mycket.
I dag tänker jag på mitt barnbarns barn, som skall ha sina
små kusiner där, och fira hans 2 årsdag. Hoppas jag får se
bilder från det kalaset sen.
För där går det nog livat till.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Evert Taube, ja, vem älskar väl inte hans visor. Han fångade både väst och östkust lika bra och alla andra ställen i världen han hann med att besöka, vilken människa!
    Och höjdskräck är intressant och när man hittar sådana intressanta program ger dom så mycket! Inom parentes kan jag väl nämna att jag varit uppe i huset och det är så högt så det känns inte alls, men jag har å andra sidan ingen höjdskräck och ingen balans.....! Fast man kommer inte upp till 828 meter utan bara (!) till ca 555 meter, men det är i alla fall ½ km upp!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag såg också andakten från Vinga... vet inte om det var samma program, för det var nog för ett par veckor sedan.
    Höjdrädsla är inte kul... bra om den går att bota, men man måste nog vara ganska modig för att våga ställa upp på en så´n här grej :)

    SvaraRadera