fredag 14 augusti 2015

Tjohej , här ser ni mej , snart 2 år

I dag firade vi Axels 2 årsdag lite tidigare. Han hoppade och
dök i deras Pool, för att visa oss vad han kan.
Du lilla trollunge, vad vi älskar Dig. Du bråds mycket från
din mamma, hon var också en trollunge, som vi älskade.

Att de är så duktiga, och inget rädd, det måste ju vara
" Baby-simmet". Fantastiskt tycker ju jag.

Min dotter och måg kom hem från Spanien med två av sina barnbarn, i dag kl 15,30 . Klockan 17,00 hämtade de mig
så jag kunde vara med ner till lilla Axel. Vi skulle fira hans

2 årsdag.








Det var gott med Pizza, och så tog vi glass till kaffet.
Det blev ju inte så lång stund vi var där. Det bästa var
ju presenterna. I från mig blev det en stor traktor, det hade min dotter hjälpt till med. Ifrån mormor och morfar fick
han fina kläder till hösten , som han kan ha på förskolan.
Men traktorn var ju grejer det, tack för hjälpen med den.
På  söndag , kommer resten för att fira honom. Men då kan
ju inte vi vara med, för redan i morgon 07,15 går
planet ner till Spanien igen. Då skall dotter och måg vara själva där. Vet Ni vad jag märkte i dag, det var jobbigt i
värmen , oh så skönt att jag slipper åka dit ner, den tiden har varit för mig.
Tänkte på en annan sak också, Axel använde inte sin "napp "
lika flitigt som vanligt. Den lastade han i sitt släp och
körde runt med. När vi kom och åkte på vägen till dem,
kom Orvar och mötte oss. Så då öppnade min måg dörren
och han kunde hoppa in och bli pussad och kramad.
Orvar är deras fina hund en Jack Russel, och känner oss
alla så väl. Min man satt ju i rullstol, han hade ett litet bord
på den. Där hoppade han upp och åkte med honom överallt.
Min man var ju jätteglad, men vi kom på att det var nog mest de godsaker som min man tappade på bordet, som var bäst. Men det spelar ju inte så stor roll, alla var ju nöjda och glada.
Ja nu har denna fredag gått till ända, och jag har ju fått
vara med om denna uppvaktning. Vi glömde att sjunga för
honom, inte hurrade vi heller, hoppas de gör det på Söndag.
 

4 kommentarer:

  1. En snabb men trevlig stund blev det på eftermiddagen. Tror nog inte han saknade hurrandet och sången. Men såklart dom sjunger för han på hans riktiga födelsedag.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Det var mej en baddare att hoppa i polen
    vid 2 års ålder! Vilken underbar liten
    guldklimp!!!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Hej hej så mycket trevligt kalasande ni hunnit med :) både gammal som ung...tänk vad Axel måtte blivit glad för den fina traktorn :) Var rädd om dig Hajan<3 kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Här var det fullt upp med både tjejpartyn och barnkalas ser jag. Det är så himla härligt att läsa om hur ni festar med god mat och vin och gamla vänner. Man måste ta vara på livets goda så länge det finns minsta möjlighet. Jag blir glad bara av att tänka på dig , Hajan!

    Kram från Kerstin

    SvaraRadera