söndag 23 augusti 2015

Tillbaka efter sin semester, och ett meddelande till Ruth i Virginia.


Ja- ha, nu är man hemma igen  och morsan i farten med kameran.
Sonen fick hjälpa mig i dag och få rätsida på mina slingerväxter
Klock rankan var ju fantastisk. Vi fick klippa isär detta, så

starka var de.
Här hade de slingrat sig om persiennsnörena, ha,ha det är hållbar
kvalitet ,muttrade han om. Jaa, sade jag men bara 2 klockor på
hela dessa långa rankor.
Nu flyttade vi på Dotterns fönsterprydnad som hon gjort, den tycker jag jättemycket om.
Nu fick  Pelargonerna  byta plats igen, men de tycks trivas jättebra
i år, var de hamnar.
Petuniorna fick byta plats, och fick det lite luftigare omkring sig,
 nu får det nog vara så här tills det skall bort i höst tror jag.
                     Kolla Ruth får Du se.

Nu kommer en liten speciell sak till RUTH  FRÅN  VIRGINIA.
Kan Du tänka dig Ruth, så liten världen är i alla fall. När vi talade om NKK och du frågade efter en Roy, så tänkte jag det kan väl aldrig vara möjligt. Men Ruth vi bor i samma uppgång här,
Träffade hans sambo i dag och frågade om han hade något
förflutet i simkretsar. Han hade verkligen varit i farten
Nu skall jag bjuda dem på kaffe här och taga några bilder.
Det var väl roligt, Roy är en glad man, som det är lätt att prata med. Vi ses ju inte så ofta, jag är lite tråkig på så vis, lite ensamvarg kan man säga. Men han sålde lotter till
PRO här där jag bor, nere vid Coop. En gång skojade han till det och ropade högt när jag kom in, här kommer hon som jag bor tillsammans med. Det var ju riktigt , vi bor ju i samma hus.
 De skrattade ju allesammans. För de flesta känner ju mig med,
och visste att det var skoj. Det har varit en härlig söndag
med Lax i ugn, kaffe och en god kaffekaka, men glassen glömde vi
han hade bråttom hem med. I morgon flyger barnbarnet till Barcelona,. De vet väl inte snart var de bor, men är det
semester så är det.  Nu slutar jag för i dag. Tack alla Ni som
lommenterat hos mig, det värmer alltid.
                     H A J A N.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som du haft en toppensöndag. Och tänk så liten världen är. Vi ska ta en gångmarch in till Torrevieja ikväll. Äta lite gott och kolla på allt folk.
Kram

Hajan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Näe, nu tror jag jag svimmar! Du bor i samma uppgång som
min boyfriend fr 1947 !!! Vattenpolomålvakten!!! Roy var
jättegullig. Kommer ihåg att han alltid hjälpte "morsan"
med fredagsstädningen genom att "ryste matter".
Han kommer säkert ihåg skidåkning vid Tjalve-stugan (vid
Svängbågens vatten) i Kolmården. Och ping-pong på matsalsbordet
hos Flens. Hade kul tillsammans. Tog slut då jag tog examen
och flyttade till Stockholm. Har bara goda minnen av Roy.
Ge honom en kram fr mej, ni träffas. :)
En kram för dej också, Hajan!

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Betr. din kommentar hos Henning om att läsa din blogg -
Jag läser alltid din blogg, men ibland kommenterar
jag inte. Din och Hennings blogg läser jag alltid,k
när jag sitter vid datorn.

Ruth

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så mysig son du har som hjälper dig! Vlken härlig historia Hajan;)) Man blir alltid så glad att hälsa på dig här..Kraam Gunilla ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Klockrankan har mycket växtkraft,
bra bilder du fick på sonen.
Och jättefina blommor på balkongen.
Kramar/AM

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Vilket sammanträffande. Det är ju helt
otroligt att du bor granne med Ruth´s gamla
pojkvän. Världen är bra liten.....
Får även gratulera till segern igår. Såg andra halvlek av matchen. Kul att IFK ligger i toppen och krigar. Såg även
matchen mot Åtvidaberg, mitt gamla favoritlag. Men då var jag
inte lika glad. IFK har verkligen en förmåga att avgöra i
slutminuterna.
- Ha en fortsatt trevlig vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)